Protokół nr 10
Z posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów Rady Gminy Sulików
w dniu odbyło się w dniu 26 listopada 2012 r.
o godz. 1530 w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Sulików
Posiedzeniu przewodniczyła radna Bogusława Delijewska – Przewodnicząca Komisji.
Wszyscy członkowie Komisji byli obecni na posiedzeniu.
W posiedzeniu udział wzięli:
-Jacek Flaszyński – Zastępca Wójta Gminy Sulików,
-Elżbieta Piotrowska – Sekretarz Gminy Sulików,
-Maria Maciaszek – Skarbnik Gminy Sulików,
-Marta Brzozowska – podinspektor ds. ochrony środowiska Urzędu Gminy Sulików.
Przewodnicząca przedstawiła proponowany porządek posiedzenia, który został przyjęty bez uwag:
1. Zapoznanie się i opiniowanie wniosków przedłożonych do projektu budżetu na 2013 r. przez referaty urzędu, jednostki organizacyjne i pomocnicze oraz Komisje i radnych.
2. Rozpatrzenie projektów uchwał na najbliższą sesję Rady Gminy.
3. Opiniowanie bieżących zmian w budżecie gminy.
4. Sprawy różne.
Ad. 1
Skarbnik Gminy przedstawiła wnioski, które wpłynęły do projektu budżetu Gminy Sulików na 2013 rok.
Wszystkie jednostki oświatowe poza Gimnazjum złożyły wnioski dotyczące remontów budynków szkół.
Omówiony został zakres kontynuacji remontu budynku Urzędu Gminy Sulików, który będzie obejmował remont schodów i poręczy oraz budowę podjazdu dla osób niepełnosprawnych.
Omówiono sprawę wysokości kosztów inwestycji oświetleniowej na terenie Gminy oraz sprawę dofinansowania do zakupu średniego auta przeciwpożarowego na potrzeby OSP Studniska Dolne.
Ad. 2
Zastępca Wójta i Pani Marta Brzozowska omówili projekty uchwał dotyczące zmiany ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
Radni zapoznali się z prezentacją multimedialną na temat obowiązków jaki będą ciążyły na gminie i jej mieszkańcach zgodnie ze zmianą przepisów w zakresie gospodarki odpadami.
Członkowie Komisji nie głosowali wstępnie nad projektami uchwał.
1) W sprawie przejęcia obowiązku odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gminy Sulików, na których nie zamieszkują mieszkańcy,
a powstają odpady komunalne.
2) W sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Sulików.
3) W sprawie sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Sulików i zagospodarowania tych odpadów.
4) W sprawie rodzajów dodatkowych usług świadczonych przez gminę w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz wysokości cen za te usługi.
5) W sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz stawki tej opłaty i stawki opłaty za pojemnik.
6) W sprawie: terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
7) w sprawie: wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości znajdującej się na obszarze Gminy Sulików.
Zastępca Wójta przedstawił projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości niezabudowanych, w obrębie geodezyjnym Sulików.
Sekretarz Gminy przedstawiła następujące projekty uchwał:
1) W sprawie zmian w Statucie Gminnego Ośrodka Kultury w Sulikowie.
Komisja wstępnie jednogłośnie przyjęła projekt uchwały.
2) W sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych placówek oświatowych oraz zakresu i trybu kontroli prawidłowości ich wykorzystania.
Komisja wstępnie jednogłośnie przyjęła projekt uchwały.
3) Zmieniająca uchwałę w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych działających w zakresie oświaty w Gminie Sulików.
Komisja wstępnie jednogłośnie przyjęła projekt uchwały.
4) W sprawie uchwalenia programu współpracy Gminy Sulików z organizacjami pozarządowymi na lata 2013-2014.
Komisja wstępnie jednogłośnie przyjęła projekt uchwały.
Ad. 3
Skarbnik Gminy przedstawiła projekty uchwał dotyczące zmiany wieloletniej prognozy finansowej i zmian w budżecie Gminy Sulików na rok 2012.
Ad. 4
W sprawach różnych:
1) Poruszono sprawę projektu uchwały w sprawie obniżenia ceny żyta do celów wymiaru podatku rolnego.
2) Przewodnicząca Komisji mówiła o stanie nawierzchni drogi na ulicy Nowe Miasto.
3) Poruszono sprawę terminu zakończenia budowy sieci kanalizacyjnej.
Posiedzenie zakończono o godz. 1900.
Protokołowała:
A. Adamiak