Wizja przedszkola
Przedszkole jest przyjazne dziecku,
rodzicom
i środowisku zapewnia warunki do rozwoju
· wspomagamy rodziców w wychowaniu ich dzieci
· pomagamy dzieciom w pełnym rozwoju zgodnie z ich możliwościami psychicznymi i fizycznymi
· kierujemy się filozofią wychowania podmiotowego i respektowaniem praw dziecka
· dążymy do partnerskiej współpracy z rodzicami, środowiskiem i władzami lokalnymi
· kultywujemy tradycje regionalne i obrzędy ludowe
· dysponujemy fachową kadrą pedagogiczną
· zapewniamy dobrze zorganizowane, atrakcyjne zajęcia
· wyróżniamy się popularnością w środowisku
Nasz wychowanek – absolwent
-
jest dobrym organizatorem swojego małego świata
-
jest aktywne, twórcze, wykazuje postawę badawczą
-
ma prawo do własnej linii rozwoju i indywidualnego tempa
-
ma różne zainteresowania
-
kocha przyrodę i wie jak o nią dbać
-
umie podejmować nowe zadania i doprowadzać je do końca
-
rozwija swoje talenty
-
jest "gotowy" do podjęcia nauki w szkole
Priorytety wychowawcze przedszkola
· dobro dziecka
· uśmiech i zadowolenie dziecka
· przyjaźń między dzieckiem a wychowawcą
I. MOCNE STRONY PRZEDSZKOLA
|
-
Atrakcyjne oferty edukacyjne.
-
Autorskie programy pracy.
-
Organizacja imprez, uroczystości i wycieczek.
-
Propagowanie tradycji regionalnych.
-
Udział w konkursach i festiwalach
-
Organizacja akcji na rzecz dzieci oraz aukcji na rzecz przedszkola.
-
Wysoki poziom pracy
-
Kąciki zainteresowań
-
Atmosfera i klimat przedszkola.
-
Wyposażenie przedszkola
-
Kwalifikacje i doskonalenie nauczycieli
-
Dokumentowanie osiągnięć.
-
Wydawanie własnego pisemka informacyjno - pedagogicznego ?Przedszkolak?
-
Estetyka
-
Współpraca ze środowiskiem.
-
Zadowolenie rodziców.
-
Promocja przedszkola.
Opracowanie Programu rozwoju przedszkola poprzedzone zostało analizą SWOT oraz diagnozą pracy przedszkola Diagnozę przeprowadzono na podstawie ankiet wśród nauczycieli i rodziców oraz analizę wniosków wynikających ze sprawozdań dyrekcji z przeprowadzonego nadzoru pedagogicznego. Wybrane cele rozwojowe wzmacniają mocne strony placówki i określają zadania podejmowane w celu wyeliminowania problemów do rozwiązania. Wybór celów rozwojowych uwzględnia różne aspekty pracy wychowawczo – dydaktycznej przedszkola oraz rozwój zawodowy nauczycieli Niniejsza koncepcja oparta jest na założeniach programu rozwoju przedszkola na lata
2003-2007 ale poprawioną i ulepszona kontynuacją wcześniejszych zamierzeń i celów.
(wyniki z raportu mierzenia jakości pracy przedszkola: czerwiec 2003r.)
II. CELE I ZAMIERZENIA PRZEDSZKOLA
|
-
Kontynuacja dobrych stron pracy placówki.
-
Rozszerzenie propozycji edukacyjnych ze zwróceniem szczególnej uwagi na kontynuację programu edukacji regionalnej.
-
Rozwój kadry pedagogicznej poprzez uzyskiwanie nowych kompetencji edukacyjnych.
-
Rozwój bazy przedszkola – polepszanie warunków materialne –technicznych.
-
Rozwijanie zdolności dzieci, pomoc każdemu wychowankowi mającemu trudności.
-
Realizacja programu przeciwdziałającemu agresji ? W krainie dobrej wróżki.
-
Współpraca z rodziną dziecka.
-
Współpraca ze środowiskiem – jednoczenie się społeczności lokalnej wokół przedszkola. Pozyskiwanie wszelkiej pomocy i środków do wysokiego poziomu pracy, osiągania standardów i jak najlepszego funkcjonowania przedszkola
-
Rozszerzanie oferty edukacyjna, z nadzieją uzyskania akceptacji, ze strony rodziców dzieci uczęszczających do naszej placówki.
Ilość odwiedzin: | 3409 |
Skrócony opis: | Przedszkole jest przyjazne dziecku i rodzicom |
Podmiot udostępniający: | Publiczne Przedszkole w Sulikowie |
Osoba, która wytworzyła informację: | Alina Lenczewska |
Osoba, która odpowiada za treść: | Alina Lenczewska |
Osoba, która wprowadzała dane: | Alina Lenczewska |
Data wytworzenia informacji: | 2006-10-21 17:03:00 |
Data udostępnienia informacji: | 2006-10-21 17:03:00 |
Data ostatniej aktualizacji: | 2008-08-31 20:01:41 |