1) kierowanie pracą Wydziału Prawno-Administracyjnego,
2) koordynowanie realizacji zadań z zakresu oświaty, ewidencji ludności, działalności gospodarczej, obronności kraju, spraw wojskowych, obrony cywilnej, obsługi organów Gminy, współpracy z organizacjami pożytku publicznego i stowarzyszeniami,
3) koordynowanie i organizowanie spraw związanych z wyborami, konsultacjami społecznymi i spisami,
4) koordynowanie działań i czuwanie nad aktualnością strony internetowej Urzędu i Biuletynu Informacji Publicznej,
5) nadzorowanie zadań związanych z promocją Gminy i sprawami teleinformatycznymi Urzędu,
6) nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie oraz prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem kadr,
7) nadzór nad przygotowywaniem projektów uchwał Rady,
8) nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników zasady rzetelnego i terminowego załatwiania spraw klientów,
9) nadzór nad działalnością Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sulikowie i Gminnego Ośrodka Kultury w Sulikowie,
10) koordynowanie kontroli zarządczej,
11) zapewnienie zgodności wydawanych decyzji i działania Urzędu z obowiązującymi przepisami,
12) zapewnienie obsługi prawnej Urzędu,
13) opracowywanie zakresów czynności dla pracowników Urzędu,
14) przedkładanie Wójtowi propozycji usprawnienia pracy Urzędu,
15) dbałość o właściwe zabezpieczenie mienia Urzędu i jego wyposażenie,
16) prowadzenie w imieniu Wójta spraw pracowniczych dotyczących pracowników Urzędu,
17) przyjmowanie ustnych oświadczeń ostatniej woli spadkodawcy,
18) współdziałanie z Radą Gminy w zakresie swojego działania,
19) wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień Wójta.