Do zadań Zastępcy Wójta należy w szczególności:
1) nadzór nad pracą Wydziału Inwestycji i Gospodarki Komunalnej,
2) koordynowanie działań z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej,
3) koordynowanie działań z zakresu gospodarki mieniem komunalnym, gospodarki komunalnej i gospodarki odpadami,
4) koordynowanie działań z zakresu drogownictwa, zamówień publicznych, zagospodarowania przestrzennego, realizacji inwestycji i remontów prowadzonych przez gminę,
5) koordynowanie działań z zakresu pozyskiwania środków pomocowych ze źródeł zewnętrznych,
6) współpraca ze spółkami prawa handlowego, w których Gmina Sulików posiada udziały,
7) współdziałanie z Radą Gminy w zakresie swojego działania,
8) wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień Wójta.
Sekretarz wykonuje zadania w zakresie zapewnienia sprawnego działania Urzędu, w szczególności do zadań Sekretarza należy:
1) koordynowanie realizacji zadań z zakresu oświaty, ewidencji ludności, działalności gospodarczej, obronności kraju, spraw wojskowych, obrony cywilnej, obsługi organów Gminy, współpracy z organizacjami pożytku publicznego i stowarzyszeniami,
2) koordynowanie spraw związanych z wyborami, konsultacjami społecznymi i spisami,
3) koordynowanie zadań związanych z promocją Gminy i sprawami teleinformatycznymi Urzędu,
4) koordynowanie kontroli zarządczej,
5) nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie oraz prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem kadr,
6) nadzór nad przygotowywaniem projektów uchwał Rady,
7) nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników zasady rzetelnego i terminowego załatwiania spraw klientów,
8) nadzór nad działalnością Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sulikowie i Gminnego Ośrodka Kultury w Sulikowie,
9) zapewnienie zgodności wydawanych decyzji i działania Urzędu z obowiązującymi przepisami,
10) zapewnienie obsługi prawnej Urzędu,
11) opracowywanie zakresów czynności dla pracowników Urzędu,
12) przedkładanie Wójtowi propozycji usprawnienia pracy Urzędu,
13) dbałość o właściwe zabezpieczenie mienia Urzędu i jego wyposażenie,
14) prowadzenie w imieniu Wójta spraw pracowniczych dotyczących pracowników Urzędu,
15) przyjmowanie ustnych oświadczeń ostatniej woli spadkodawcy,
16) współdziałanie z Radą Gminy w zakresie swojego działania,
17) wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień Wójta