1) kierowanie pracą Wydziału Finansowego,
2) koordynowanie prac nad opracowywaniem i realizacją budżetu Gminy,
3) wykonywanie budżetu i organizowanie gospodarki finansowej Gminy,
4) czuwanie nad zachowaniem równowagi budżetowej Gminy,
5) kontrasygnowanie czynności prawnych powodujących powstanie zobowiązań pieniężnych,
6) opracowywanie projektów przepisów dotyczących gospodarki finansowej Gminy,
7) opiniowanie decyzji wywołujących skutki finansowe dla budżetu,
8) opracowywanie zbiorczych sprawozdań z wykonania budżetu gminy oraz analiz sytuacji finansowej Gminy i zgłaszanie swoich propozycji Wójtowi oraz Radzie Gminy,
9) koordynowanie prac w zakresie sprawozdawczości statystycznej dotyczącej gospodarki budżetowej Gminy oraz opracowanie opisowych sprawozdań w tym zakresie,
10) współdziałanie z organami kontroli zewnętrznej,
11) współdziałanie z Radą Gminy oraz komisjami w zakresie swojego działania,
12) wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień Wójta.