Do zadań Samodzielnego Stanowiska ds. Obsługi Organów Rady należy zapewnienie obsługi administracyjnej Rady i jej komisji oraz sprawy kancelaryjno – techniczne a w szczególności:
1. Przygotowywanie we współpracy z właściwymi merytorycznie Wydziałami materiałów dotyczących projektów uchwał Rady i jej komisji oraz innych materiałów na posiedzenia i obrady tych organów,
2. Przechowywanie uchwał podejmowanych przez Radę Gminy i jej komisje, przekazywanie, za pośrednictwem Sekretariatu korespondencji do i od Rady, jej komisji oraz poszczególnych radnych,
3. Przygotowywanie materiałów do projektów planów pracy Rady i jej komisji,
4. Podejmowanie czynności organizacyjnych związanych z przeprowadzaniem sesji, zebrań, posiedzeń i spotkań Rady, jej komisji i Wójta,
5. Protokołowanie sesji, posiedzeń, zebrań i spotkań,
6. Prowadzenie rejestru uchwał, zarządzeń i innych postanowień Rady i jej komisji,
7. Prowadzenie rejestru wniosków, zapytań i interpelacji składanych przez radnych,
8. Prowadzenie rejestru zarządzeń Wójta,
9. Organizowanie szkoleń radnych.