SPROSTOWANIE BŁĘDÓW PISARSKICH W AKTACH STANU CYWILNEGO ORAZ UZUPEŁNIANIE ICH TREŚCI.
Wniosek o sprostowanie aktu składa się w Urzędzie Stanu Cywilnego, w którym znajduje się akt podlegający sprostowaniu.
Wymagane dokumenty:
- wniosek, podanie o sprostowanie aktu stanu cywilnego,
- odpis zupełny właściwego aktu stanu cywilnego, stanowiący podstawę do
sprostowania błędu.
- dokument stwierdzający tożsamość.
Termin załatwienia sprawy:
Sprawa załatwiana jest niezwłocznie w formie decyzji administracyjnej, nie później niż w terminie l miesiąca.
Opłaty skarbowe:
- od wniosku, podania pobierana jest opłata skarbowa w wysokości -5zl
- od decyzji prostującej akt pobierana jest opłata skarbowa w wysokości - 30zł
- od załącznika pobierana jest opłata skarbowa w wysokości - 0,50zł
UZUPEŁNIENIE AKTU STANU CYWILNEGO
Akt stanu cywilnego, niezawierający wszystkich danych,które powinny być w nim zamieszczone, podlega uzupełnieniu. Przy uzupełnianiu aktów stanu cywilnego obowiązuje zasada stosowana przy sprostowaniu aktów /patrz sprostowanie aktów stanu cywilnego/.
Podstawa prawna:
Art. 28, 36 ustawy z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. Nr 161 z 2004r. poz. 1688).