| NABÓR NA WOLNE STANOWISKA PRACY |
|
Wymeldowanie z pobytu stałego w drodze decyzji administracyjnej
Wymagane dokumenty 1. Umotywowane podanie o wymeldowanie skierowane do Wójta Gminy Sulików
2. Kserokopia lub odpis dokumentu stwierdzającego tytuł prawny do lokalu zamieszkałego przez osobę, w stosunku do której prowadzone jest postępowanie o wymeldowanie (umowa najmu, akt notarialny, umowa o przydziale lokalu).
Opłaty - podanie o zameldowanie lub wymeldowanie z pobytu stałego w drodze decyzji administracyjnej - 5 zł,
każdy załącznik do podania 0,50 zł - odwołanie od decyzji - 5 zł
Miejsce złożenia dokumentów: - bezpośrednio w Sekretariacie Urzędu Gminy Sulików, ul. Dworcowa 5
Termin i sposób załatwiania sprawy - postępowanie o wymeldowanie w drodze administracyjnej prowadzone jest zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks Postępowania Administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2000r. Nr 98, poz. 1071), - termin obligatoryjny do załatwienia sprawy - ok. 2 miesięcy, - w wyniku przeprowadzonego postępowania organ wydaje decyzję administracyjną, która w zależności od ustalonych okoliczności sprawy przybiera postać : - decyzji administracyjnej o wymeldowaniu, - decyzji administracyjnej o braku podstaw do wymeldowania, - decyzji administracyjnej o umorzeniu postępowania, - decyzji administracyjnej zawieszającej postępowanie (wydanej w sytuacji , gdy rozstrzygnięcie sprawy jest uzależnione od wcześniejszego wyjaśnienia istotnej w sprawie okoliczności przez sąd powszechny lub inny organ).
Tryb odwoławczy Od decyzji wydanej przez organ I instancji (decyzji Wójta Gminy Sulików) przysługuje pisemne odwołanie do organu II instancji (Wojewoda Dolnośląski) w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Uwagi: W toku prowadzonego postępowania organ administracji kompletuje materiał dowodowy w postaci, zeznań świadków, wyjaśnień stron postępowania, informacji Policji oraz innych urzędów i instytucji w celu ustalenia stanu faktycznego będącego podstawą do wydania decyzji w sprawie, W przypadku braku możliwości ustalenia miejsca pobytu osoby, w stosunku do której prowadzone jest postępowanie o wymeldowanie, realizowana jest procedura ustanawiania przez Sąd Rejonowy w Zgorzelcu kuratora dla nieobecnego celem reprezentowania w postępowaniu (w toku dalszego postępowania kurator obejmuje pozycję strony postępowania o wymeldowanie), Z podaniem o wymeldowanie występuje osoba posiadająca tytuł prawny do lokalu (właściciel, najemca, wynajmujący), z którego ma nastąpić wymeldowanie.
Podstawa prawna: Art. 15 ust. 2 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz.U. z 2001 r. Nr 87, poz. 960).
Osoba, która wytworzyła informację: | Jan Jaworski | Osoba, która odpowiada za treść: | Jan Jaworski | Osoba, która wprowadzała dane: | Remigiusz Czarnecki | Data wytworzenia informacji: | 2006-01-24 11:17:23 | Data udostępnienia informacji: | 2006-01-24 11:17:23 | Data ostatniej aktualizacji: | 2006-01-24 11:25:33 |
Wersja do wydruku...
|