OSOBA UBIEGAJĄCA SIĘ O PRZYZNANIE DODATKU MIESZKANIOWEGO POWINNA ZŁOŻYĆ W GMINNYM oŚRODKU POMOCY SPOŁECZNEJ W SULIKOWIE :
1. Wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego :
- zarządca domu winien potwierdzić dane zawarte we wniosku oraz wyodrębnić poszczególne składniki opłat za lokal ( załączyć umowę najmu ),
2. Deklarację o wysokości dochodów :
- deklaracja obejmuje dochody uzyskane przez gospodarstwo domowe wnioskodawcy za okres trzech miesięcy poprzedzających złożenie wniosku,
3. Wnioskodawca będący właścicielem domu jednorodzinnego powinien złożyć zaświadczenie organu właściwego w sprawie wydania pozwolenia na budowę, potwierdzające powierzchnię użytkową, w tym powierzchnię pokoi i kuchni oraz wyposażenie techniczne domu, a także przedstawić rachunki dotyczące naliczonych i ponoszonych wydatków ( akt notarialny, postanowienie sądu ),
4. Należy okazać ponadto :
- w przypadku zatrudnienia : zaświadczenie z zakładu pracy o uzyskanych dochodach w okresie objętym deklaracją,
- w przypadku zarejestrowania w Powiatowym Urzędzie Pracy : zaświadczenie o zarejestrowaniu i wysokości uzyskanych dochodów w okresie objętym deklaracją ( w tym składki na ubezpieczenie zdrowotne ),
- w przypadku pobierania renty, emerytury, zasiłków z pomocy społecznej : decyzje o przyznaniu świadczenia oraz odcinki za okres objęty deklaracją o dochodach,
- ostatni rachunek za energię elektryczną,
- ostatni rachunek za wodę i śmieci.
Za dochód uważa się wszelkie przychody po odliczeniu kosztów ich uzyskania oraz po odliczeniu składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe oraz na ubezpieczenie chorobowe określonych w przepisach o systemie ubezpieczeń społecznych, chyba, że zostały one zaliczone do kosztów uzyskania przychodu.
Do dochodu nie wlicza się dodatków dla sierot zupełnych, zasiłków pielęgnacyjnych, zasiłków okresowych z pomocy społecznej, jednorazowych świadczeń pieniężnych i świadczeń w naturze z pomocy społecznej oraz dodatku mieszkaniowego.