ZARZĄDZENIE NR II/255/10
WÓJTA GMINY SULIKÓW
Z DNIA 26 MAJA 2010 ROKU
w sprawie zasad umieszczania reklam, lokalizowania wesołych miasteczek i cyrków na gruntach lub obiektach stanowiących własność Gminy Sulików oraz pobierania z tego tytułu opłat.
Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zmianami) zarządzam, co następuje:
§ 1
Ustala się:
- zasady udostępniania nieruchomości lub obiektów komunalnych w celu umieszczenia reklam,
- zasady udostępniania nieruchomości w celu lokalizowania wesołych miasteczek i cyrków,
- wysokość opłat z tytułów określonych w pkt 1 i 2.
§ 2
Zarządzenie nie dotyczy pasa drogowego w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r. Nr 19, poz. 115 ze zmianami).
§ 3
- Umieszczenie reklam na terenie lub obiekcie komunalnym wymaga uzyskania zgody zarządcy gruntu lub obiektu, na podstawie złożonego wniosku wraz z projektem reklamy (wzór wniosku stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia). Nie dotyczy słupów ogłoszeniowych.
- Projekt winien zawierać:
a) szkic obiektu z umiejscowieniem reklamy,
b) projekt reklamy z uwzględnieniem kształtu, kolorystyki i wymiarów wraz z konstrukcją,
c) rodzaj materiału, z którego wykonana jest reklama.
- W przypadku budynków zarządzanych przez Urząd Gminy Sulików wydanie zgody na umieszczenie reklamy wymaga uzyskania zgody Urzędu Gminy Sulików, którą dołącza się do wniosku.
- Wniosek, o którym mowa w ust. 1, składa się w siedzibie Gminnego Zakładu Komunalnego w Sulikowie.
- Zgoda, o której mowa w ust. 1, następuje poprzez zawarcie umowy cywilno-prawnej (wzór umowy stanowi załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia).
- W przypadku obiektów lub terenów objętych ochroną konserwatorską wydanie zgody na umieszczenie reklam wymaga uzyskania uprzedniej zgody Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, którą dołącza się do wniosku.
- Umieszczanie reklam na słupach ogłoszeniowych wymaga uzyskania zgody kierownika Gminnego Zakładu Komunalnego w Sulikowie i jest odpłatne.
- W przypadku zainteresowania kilku Właścicieli reklam tym samym terenem lub obiektem i w tym samym okresie, o wyborze właściciela reklamy decyduje data wpływu wniosku.
§ 4
Wprowadza się następujący podział Gminy Sulików na strefy:
- strefa I – tereny położone w obrębie wsi Sulików,
- strefa II – tereny położone poza obrębem wsi Sulików.
§ 5
- Umieszczanie reklam jest odpłatne.
- Właściciel reklamy ponosi miesięczną opłatę za umieszczenie reklamy. Opłata miesięczna stanowi iloczyn powierzchni reklamy w m² i stawki opłaty.
- Sposób uiszczania opłat za reklamy określa umowa cywilno-prawna, o której mowa w § 3 ust. 6.
- Opłata za umieszczenie reklamy zróżnicowana jest w zależności od:
a) strefy, w której reklama jest umieszczona,
b) od miejsca, w którym reklama jest umieszczona,
c) od rodzaju obiektu, na którym reklama jest umieszczona.
§ 6
1. Ustala się następujące miesięczne stawki opłat brutto za 1 m² reklamy:
a) strefa I na obiekcie komunalnym – 20 zł,
b) strefa I na obiekcie komunalnym objętym ochroną konserwatorską – 25 zł,
c) strefa I na terenie nieruchomości niezabudowanej – 15 zł,
d) strefa II na obiekcie komunalnym – 15 zł,
e) strefa II na obiekcie komunalnym objętym ochroną konserwatorską – 18 zł,
f) strefa II na terenie nieruchomości niezabudowanej – 12 zł.
g) za plakatowanie tekstów lub rysunków na słupach ogłoszeniowych przez Gminny Zakład Komunalny w Sulikowie– 15 zł
- Za reklamę o powierzchni mniejszej niż 1 m² pobiera się opłatę jak za 1 m².
- Stawki wymienione w ust. 1 podlegają waloryzacji z dniem 1 marca każdego roku o wskaźnik inflacji, zgodnie z ogłoszeniem GUS.
- W przypadku zmiany stawek i wysokości opłat, o zmianie opłat właściciele reklam zawiadamiani będą na piśmie, najpóźniej do dnia 28 lutego każdego roku.
§ 7
1. Umieszczenie reklamy na słupie ogłoszeniowym jest wykonywane wyłącznie przez Gminny Zakład Komunalny w Sulikowie ramach stawki określonej w § 6 ust. 1 pkt. „g”.
2. Zlecenie, na umieszczenie reklamy na słupie ogłoszeniowym winno być złożone co najmniej na dwa dni przed określonym przez zleceniodawcę terminem wykonania usługi.
3. Zlecenie winno zawierać:
- datę zlecenia
- imię i nazwisko, bądź nazwę oraz dokładny adres
- określenie czasu wystawienia reklamy
- format reklamy
4. Zgoda kierownika Gminnego Zakładu Komunalnego w Sulikowie może być wyrażona w formie adnotacji umieszczonej na otrzymanym zleceniu.
5. Zlecenie realizowane będzie dopiero po dokonaniu opłaty określonej w § 6 ust. 1 pkt „g” na rachunek bankowy Gminnego Zakładu Komunalnego w Sulikowie.
§ 8
Usługa polegająca na plakatowaniu tekstów lub rysunków wymaga spełnienia procedury określonej w § 7, z tym, że w zleceniu należy określić ilość egzemplarzy podlegających rozplakatowaniu.
§ 9
W przypadku umieszczenia reklamy bez uzyskania zgody zarządcy terenu lub obiektu po bezskutecznym wezwaniu do jej usunięcia w terminie 14 dni, reklama będzie usuwana przez Gminny Zakład Komunalny w Sulikowie na koszt właścicieli reklam.
§ 10
- Warunkiem uzyskania zgody na lokalizację wesołego miasteczka lub cyrku na terenach będących własnością gminy jest złożenie wniosku w siedzibie Gminnego Zakładu Komunalnego w Sulikowie (wzór wniosku stanowi załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia).
- Zgoda, o której mowa w ust. 1, następuje poprzez zawarcie umowy cywilno-prawnej (wzór umowy stanowi załącznik nr 4 do niniejszego zarządzenia).
- W przypadku zainteresowania kilku wesołych miasteczek lub cyrków tym samym terenem i w tym samym okresie, o wyborze wesołego miasteczka lub cyrku decyduje data wpływu wniosku.
§ 11
- Zajęcie terenu przez wesołe miasteczko lub cyrk jest odpłatne.
- Wesołe miasteczko lub cyrk ponosi dzienną opłatę za zajęcie terenu. Opłata stanowi iloczyn ilości dni zajęcia terenu i stawki za zajęcie terenu.
- Sposób uiszczania opłat za zajęcie terenu przez wesołe miasteczko lub cyrk określa umowa cywilno-prawna, o której mowa w § 10 ust. 2.
§ 12
Ustala się następujące dzienne stawki bruttoza 1 dzień zajęcia terenu na potrzeby wesołego miasteczka lub cyrku:
a) za zajęcie terenu przez wesołe miasteczko – 10 zł za 100 m2.
Za zajmowaną powierzchnię mniejszą niż 100 m2 pobiera się opłatę jak za 100 m2.
b) za zajęcie terenu przez cyrk – 20 zł za 100 m2
Za zajmowaną powierzchnię mniejszą niż 100 m2 pobiera się opłatę jak za 100 m2.
§ 13
- Opłaty, o których mowa w § 6 i § 12 wnioskodawca uiszczał będzie na konto Gminnego Zakładu Komunalnego w Sulikowie.
- Opłatę za umieszczanie reklam na budynkach zarządzanych przez Urząd Gminy Sulików, Gminny Zakład Komunalny przekazywał będzie na konto urzędu w terminie 7 dni od dnia otrzymania wpłaty.
- Ustala się prowizję dla Gminnego Zakładu Komunalnego w Sulikowie w wysokości 30% opłaty, o której mowa w ust. 2.
§ 14
Wykonanie zarządzenia powierza się kierownikowi Gminnego Zakładu Komunalnego w Sulikowie.
§ 15
Traci moc zarządzenie nr 171/05 Wójta Gminy Sulików z dnia 7 września 2005r. w sprawie ustalenia stawek opłat za umieszczanie reklam na gruntach stanowiących mienie komunalne gminy.
§ 15
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.