OS.7625-5-410
ZAWIADOMIENIE - OBWIESZCZENIE
o wszczęciu postępowania administracyjnego i wystąpieniu do organów współdziałających
Zawiadamiam na podstawie art. 61 § 4 i art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2000 r., nr 98, poz. 41071 ze zm.), w związku z art. 75 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r., Nr 199, poz. 1227 ze zm.), o wszczęciu w dniu 09.09.2010 r. na wniosek Agro & Ekoplan mgr inż. Gustaw Brzyszcz, Postomino 46 a, 76-113 Postomino, reprezentowanego przez pełnomocnika Pana Karola Seńkowski postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie 1 Głównego Punktu Zasilania (GPZ) oraz zespołu 22 siłowni wiatrowych o wysokości maksymalnej do 175 m, wysokości wieży od 94 m do 125 m, średnicy wirnika Ø od 90 m do 112 m i zainstalowanej mocy jednostkowej maksymalnie do 3 MW każda, dróg i placów montażowych, przyłączy energetycznych i telekomunikacyjnych zlokalizowanych w Gminie Sulików, w obrębie Bierna (działka: 249/3, 271/4, 293/1, 436/3, 281/2, 445/5, 513/2, 590, 588/1, 593, 605/3, 600/5, 595), w obrębie Radzimów (działka: 338, 341/1, 349, 792, 797, 790/38).
Ponieważ w powyższej sprawie liczba stron przekracza 20, zgodnie z art. 49 k.p.a. w związku z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko – niniejsze zawiadomienie zostaje podane stronom do wiadomości przez zamieszczenie na stronie Biuletynu informacji Publicznej Urzędu Gminy Sulików: bip.sulikow.pl oraz wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Sulików, ul. Dworcowa 5, 59-975 Sulików, Urzędu Gminy Platerówka, Platerówka 20, 59-816 Platerówka, na tablicach ogłoszeń we wsiach: Bierna, Radzimów Dolny, Radzimów Górny, Miedziana, Zalipie, Platerówka.
Ponadto informuję o zamieszczeniu w publicznie dostępnym wykazie – danych o wniosku w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla w/w przedsięwzięcia. Publicznie dostępny wykaz, w którym zamieszczone są dane o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie udostępniony jest w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu gminy Sulików, adres: bip.sulikow.pl.
Celem postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko powyższego przedsięwzięcia jest określenie, analiza oraz ocena bezpośredniego i pośredniego wpływu przedsięwzięcia, m. in. na środowisko oraz warunki zdrowia i życia ludzi.
Informuję osoby, którym, przysługuje status strony o uprawnieniach wynikających z art. 10 k.p.a., polegających na prawie czynnego udziału w każdym stadium, w tym prawie do składania wniosków dowodowych w postępowaniu wyjaśniającym.
Z dokumentacja w powyższej sprawie można zapoznać się w siedzibie Urzędu Gminy Sulików, ul. Dworcowa 5, 59-975 Sulików, parter (pokój 108), w godzinach pracy Urzędu.
Zgodnie z art. 64 ust. 1 pkt 2 i art. 77 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko oraz § 3 ust. 1 pkt 6 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004 r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisku (Dz. U. Nr 257, poz. 2573 ze zm.) postanowienie o obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko oraz decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach wydaje się po zasięgnięciu opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska oraz Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego.
Wobec powyższego rozstrzygniecie sprawy nastąpi niezwłocznie po uzyskaniu wymaganych uzgodnień oraz opinii pomocniczych.
Zgodnie z art. 35 § 5 k.p.a. do terminów załatwiania sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień, spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
Na podstawie art. 41 § 1 k.p.a. w toku postępowania strony ich przedstawiciele i pełnomocnicy maja obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swojego adresu. Zgodnie z § 2 tego przepisu, w razie zaniedbania obowiązku określonego w § 1 doręczenie pisma pod dotychczasowy adres ma skutek prawny.
Otrzymują:
- Agro & Ekoplan mgr inż. Gustaw Brzyszcz, Postomino 46, 76-113 Postomino, Biuro Dolnośląskie: ul. Piłsudskiego 9, 58-500 Jelenia Góra za pośrednictwem pełnomocnika Pana Karola Seńkowski.
- Strony postępowania zgodnie z art. 49 k.p.a.
- A/a.