Lp. |
Zadania |
Termin |
Środki |
Odpowiedzialni |
Kryteria sukcesu |
1. |
Diagnoza nasilenia przemocy w klasie. |
IX |
Obserwacja, wywiad, ankieta, dane z ubiegłego roku szkolnego. |
wychowawca |
Rozpoznanie zagrożenia przemocy w klasie. |
2. |
Prawa dziecka i człowieka:
a) Przeprowadzenie zajęć dotyczących praw człowieka, dziecka, ucznia.
b) Analiza działań szkoły w przypadku łamania praw dziecka i ucznia. |
X
X |
Kodeks Ucznia, Statut Szkoły, Prawa i obowiązki ucznia.
System ocen ze sprawowania. |
wychowawca
wychowawca |
Notatka w dzienniku lekcyjnym.
Uświadomienie uczniom praw i obowiązków oraz konsekwencji łamania zasad. |
3. |
Opracowanie w klasach kodeksu zachowania się i określenie sankcji w przypadku nieprzestrzegania norm. |
XI |
Materiały piśmiennicze. Mapa mentalna. |
wychowawca |
Opublikowanie w klasie (gazetka) norm współżycia zapobiegających przemocy. |
4. |
Przeprowadzenie w klasach zajęć doskonalących umiejętność rozwiązywania konfliktów i radzenia sobie z przemocą. |
Wg planu
wychowawczego
klasy. |
Metody aktywne.
Pomoc pedagoga. |
wychowawca |
Odnotowanie w dzienniku lekcyjnym. |
5
. |
a) Inspirowanie dyskusji na temat przemocy, jej przyczyn, skutków oraz sposobów przeciwdziałania .
|
Wg planu wychowawcy w klasie
|
Metody aktywne.
|
wychowawca
|
Udział wszystkich uczniów w różnych formach aktywności. |
6. |
Jak radzić sobie z przemocą:
a)Jak bronić się przed
Nazwa dokumentu: | Przeciwdziałanie przemocy | Osoba, która wytworzyła informację: | Urszula Ciupak | Osoba, która odpowiada za treść: | Urszula Ciupak | Osoba, która wprowadzała dane: | Urszula Ciupak | Data wytworzenia informacji: | 2003-11-07 20:54:17 | Data udostępnienia informacji: | 2003-11-07 20:54:17 | Data ostatniej aktualizacji: | 2003-11-07 20:55:56 |
Wersja do wydruku...
|