l.p |
Zadania |
Termin |
Środki |
Odpowiedzialni |
Kryterium
sukcesu |
1. |
Analiza wyników ankiety badającej zjawisko przeciwdziałania przemocy i wulgaryzmom w naszej szkole przeprowadzonej w czerwcu 2004 r. |
IX/X |
Wyniki badań |
Pedagog |
Rozpoznanie zagrożenia przemocy w szkole |
2. |
Prawa dziecka i człowieka:
a) działania szkoły w przypadku łamania praw dziecka i praw ucznia.
Uaktualnienie kodeksów klasowych z zakresu przestrzegania norm zachowania |
IX |
Kodeks Ucznia, Statut Szkoły, Prawa i obowiązki ucznia. System ocen ze sprawowania, konwencja praw dziecka, rozmowa z dyrektorem, z pedagogiem z PPP |
wychowawcy |
Opracowanie ogólnoszkolnego Kodeksu Ucznia z uwzględnieniem konsekwencji łamania zasad. |
3. |
Kontynuacja zajęć doskonalących umiejętność rozwiązywania konfliktów i radzenia sobie z przemocą |
XI |
metody aktywne, pomoc pedagoga, materiały piśmiennicze, spotkanie z policjantem, pozyskanie filmów edukacyjnych |
wychowawcy |
Uświadomienie uczniom praw i obowiązków oraz konsekwencji łamania zasad – wdrażanie do odpowiedzialności.
|
4. |
Dyskusje na temat przemocy jej przyczyn, skutków oraz sposobów przeciwdziałania |
XI |
metody aktywne, wg. Planu wychowawcy w klasie np. lekcje wychowawcze
kl. I – III drama |
wychowawcy |
forum dyskusyjne, udział przedstawicieli klas w forum |
5. |
Jak radzić sobie z przemocą? |
cały rok |
pogadanka, rozmowy indywidualne z nauczycielem , z uczniem |
wychowawcy |
zapis w dzienniku, podniesienie świadomości ucznia do kogo może zwrócić się o pomoc |
6. |
Przeprowadzenie lekcji koleżeńskich |
|
lekcje koleżeńskie |
kl. I- III p. E. Wąsoska
kl.IV – VI p.dyrektor |
|
7. |
Ekspresja plastyczna dot. Działania przemocy, zabawy integracyjno - ruchowe |
koniec IX
czerwiec 2005 |
piknik szklony integracyjny |
p. K. Soch
p. I. Kusiek
p. A. Marcinkowska |
|