UCHWAŁA NR VIII/62/11
RADY GMINY SULIKÓW
Z DNIA 30 MAJA 2011 ROKU
w sprawie ustalenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi w zakresie pozbywania się zebranych na terenie nieruchomości odpadów komunalnych oraz nieczystości ciekłych.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust.1, art. 41 ust.1 oraz art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zmianami) oraz art. 6 ust. 2 i 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( tekst jednolity: Dz. U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008 ze zmianami), Rada Gminy Sulików
uchwala, co następuje:
§ 1.
Ustala się górne stawki opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi w zakresie:
a) odbioru odpadów komunalnych z terenu nieruchomości w granicach gminy Sulików w wysokości – 70,00 zł netto/m3,
b) opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych z nieruchomości w granicach gminy Sulików w wysokości – 31,06 zł netto/m3.
§ 2.
Ustala się preferencyjne stawki opłat ponoszonych przez właścicieli za usługi określone w § 1 lit. a w maksymalnej wysokości 66 zł netto/m3, jeżeli odpady komunalne są zbierane i odbierane w sposób selektywny.
§ 3.
Do cen podanych w § 1, § 2 zostaje doliczony podatek VAT zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zmianami)
§ 4.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Sulików.
§ 5.
Traci moc uchwała Nr XIII/95/07 z dnia Rady Gminy Sulików z dnia 21 listopada 2007 roku w sprawie ustalenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi w zakresie pozbywania się zebranych na terenie nieruchomości odpadów komunalnych oraz nieczystości ciekłych.
§ 6.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
Przewodniczący Rady Gminy
Jan Solecki
Uzasadnienie:
Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2005 r., Nr 236, poz. 2008 z późn. zm.) określa obowiązki właścicieli nieruchomości i zadania gmin w tym zakresie. Przepis art. 6 ust. 2 w/w ustawy zawiera delegację na podstawie, której rada gminy może ustalić górne stawki opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi w zakresie zbierania i wywozu odpadów komunalnych oraz nieczystości ciekłych. Ustalenie górnych stawek uniemożliwi wzrost cen za w/w usługi świadczone przez przedsiębiorców posiadających zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie usług, o których mowa w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, powyżej poziomu ustalonego w niniejszej uchwale. Wzrost cen za świadczenie usług odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości podyktowany jest m. in. wzrostem cen paliwa, opłat środowiskowych oraz energii.
Przewodniczący Rady Gminy
Jan Solecki