Protokół nr 6
Z kontroli problemowej w Przedszkolu Publicznym w Sulikowie
w dniu 19 stycznia 2012 roku o godz. 1530.
Komisja Rewizyjna przeprowadziła kontrolę na podstawie upoważnienia Przewodniczącego Rady Gminy nr 1/2012 z dnia 16 stycznia 2012 r.
Kontrolę przeprowadził zespół kontrolny w składzie:
-Jerzy Nowicki – Przewodniczący Komisji,
-Bogdan Kaczmarczyk – Zastępca Przewodniczącego Komisji.
-Andrzej Kurek – członek Komisji,
-Weronika Ziółkowska – członek Komisji,
-Grzegorz Konarski – członek Komisji.
Kontrolę przeprowadzono w obecności Pani Beaty Szczepańskiej – Dyrektor Przedszkola Publicznego w Sulikowie.
Zakresem kontroli objęto:
-stan techniczny budynku Przedszkola i poziom bezpieczeństwa uczniów.
-stan zatrudnienia kadry pedagogicznej, pracowników administracji i obsługi oraz wynagrodzenie pracowników.
-liczba uczniów uczęszczających do Przedszkola.
-wysokość opłat ponoszonych za uczęszczanie do Przedszkola,
-dochody i wydatki poniesione na utrzymanie jednostki w 2011 roku.
Zakres kontroli obejmował rok 2011.
Przedszkole Publiczne w Sulikowie działa na podstawie następujących dokumentów:
-uchwała nr 1/2006/2007 Rady Pedagogicznej Przedszkola Publicznego w Sulikowie dnia 30 sierpnia 2006 roku w sprawie nowelizacji statutu przedszkola. Aktualizacje Statutu Przedszkola miały miejsce 10 stycznia 2008 roku, zmiany zostały wprowadzone uchwałą nr 2/2008/2009 Rady Pedagogicznej Przedszkola Publicznego w Sulikowie. Ostatnią aktualizacją Statutu Przedszkola była uchwała nr 2/2011/2012 Rady Pedagogicznej Przedszkola Publicznego w Sulikowie z dnia 30 sierpnia 2011 r.
-uchwała nr VIII/58/11 Rady Gminy Sulików z dnia 30 maja 2011 r. roku w sprawie ustalenia opłaty za świadczenia przekraczające realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego w Przedszkolu Publicznym w Sulikowie.
STAN TECHNICZNY:
Komisja zapoznała się ze stanem technicznym budynku, obejrzała wszystkie pomieszczenia.
Wnętrze budynku jest remontowane na bieżąco. Pomieszczenia są czyste, kolorowe, atrakcyjne dla dzieci. Ponadto budynek Przedszkola jest dostosowany do potrzeb bezpieczeństwa dzieci.
Członkowie komisji zapoznali się ze stanem dachu na budynku Przedszkola. Strych został zabezpieczony foliami przed przeciekaniem. Stan dachu powoduje niszczenie pomieszczeń znajdujących się na piętrze budynku. Konserwator zatrudniony w Przedszkolu podejmuje próby częściowych napraw poszycia dachowego, jednak mimo to z czasem pojawiają się nowe ubytki.Dyrektor Przedszkola co rocznie podejmuje próby pozyskania środków na remont dachu, planując remont w materiałach do projektu budżetu.
STAN ZATRUDNIENIA:
Kadra pedagogiczna: 7 osób, w tym 5 osób na pełnym etacie, 2 osoby przebywają na urlopie rehabilitacyjnym i urlopie macierzyńskim. (pełna informacja w załączeniu do protokołu)
Administracja: 2 osoby (2 osoby przebywające na urlopie rehabilitacyjnym i urlopie macierzyńskim).
Obsługa: 7 osób, w tym: 6 pełnych etatów i konserwator zatrudniony na ½ etatu.
W roku szkolnym 2011/2012 do Przedszkola uczęszcza 77 dzieci.
WYSOKOŚĆ OPŁAT PONOSZONYCH ZA UCZĘSZCZANIE DO PRZEDSZKOLA:
Opłata za 1 godzinę ponadprogramową wynosi 2,70 zł.
Opłaty za żywienie dzieci wynoszą:
-śniadanie: 1,50 zł,
-obiad: 2,80 zł,
-podwieczorek: 1,00 zł.
DOCHODY I WYDATKI PONIESIONE NA UTRZYMANIE JEDNOSTKI W 2011 ROKU:
Wydatki poniesione na utrzymanie jednostki ogółem wyniosły 751 603,83 zł, w tym:
-zakup materiałów i wyposażenia, zakup żywności, oleju opałowego, gazu, wody, pomocy naukowo-dydaktycznych: 119 771,13 zł,
-zakup usług: usługi pocztowe, wywóz nieczystości, usługi komputerowe, usługi bankowe, telefonia stacjonarna, internet, prenumeraty, zajęcia rytmiczne: 32 822,73 zł,
-wynagrodzenia: 462 835,65 zł,
-ubezpieczenie i inne świadczenia: składki na FP, bhp, szkolenia pracowników, odpis na ZFŚS, zakup usług medycznych: 112 180,82 zł,
-pozostałe koszty: delegacje, dodatki nauczycieli: 22 485,75 zł.
Dochody wyniosły 109 447,54 zł, w tym:
-wypływ z usług (stołówka): 109 086,03 zł,
-wpływ ze sprzedaży majątku: 35,00 zł,
-pozostałe odsetki: 240, 51 zł,
-wpływ z różnych dochodów: 86,00 zł.
WNIOSKI KOMISJI:
- Dach na budynku Przedszkola jest w bardzo złym stanie technicznym i konieczna jest pilna wymiana poszycia dachowego.
- Sale Przedszkola są utrzymane w bardzo dobrym stanie technicznym. Wnętrze budynku jest w pełni przystosowane dla dzieci w wieku przedszkolnym i sprzyja ich bezpieczeństwu. Mają miejsce bieżące remonty. Na uznanie zasługuje praca Dyrektor Przedszkola, które pomimo ograniczonych środków stara się aby wnętrze Przedszkola było przyjazne i bezpieczne dla dzieci.
- Komisja pozytywnie ocenia działania Dyrektor Przedszkola. Jednostka jest zarządzana rzetelnie i właściwie.
Dyrektor Przedszkola Publicznego Zespół kontrolny w składzie:
w Sulikowie
/-/ Beata Szczepańska /-/ Andrzej Kurek
/-/ Jerzy Nowicki
/-/ Bogdan Kaczmarczyk
/-/ Weronika Ziółkowska
/-/ Grzegorz Konarski