PLAN ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ
W STUDNISKACH DOLNYCH
(2002/03 – 2005/06)
Założenia planu.
Należy kontynuować pracę dydaktyczno – wychowawczą szkoły we wszystkich jej obszarach. Obrane kierunki są słuszne. Potwierdziły to wyniki wewnętrznego i zewnętrznego mierzenia jakości pracy szkoły.
Opracowana dokumentacja jest spójna. Program wychowawczy jest przemyślany i zintegrowany z dydaktyką. Dokonana ocena wewnętrzna i zewnętrzna pracy szkoły dostarczyła informacji o mocnych stronach szkoły i jej problemach. Mocne strony szkoły będą rozwijane. Pojawiające się trudności wymagają podjęcia działań zapobiegawczych.
Kierunki rozwoju placówki w latach 2002/03 – 2005/06.
I. Tworzenie warunków do rozwoju każdego ucznia, aby umożliwić mu potencjalny sukces dalszej edukacji.
II. Zbudowanie klimatu zapewniającego uczniom poczucie bezpieczeństwa fizycznego i psychicznego – eliminacja zjawisk patologicznych.
III. Rozwój kwalifikacji i kompetencji nauczycieli, zdobywanie kolejnych stopni awansu zawodowego.
IV. Współpraca szkoły ze wszystkimi podmiotami społeczności szkolnej.
I. Tworzenie warunków do rozwoju każdego ucznia, aby umożliwić mu potencjalny sukces dalszej edukacji.
1. Warunki pracy szkoły:
1) Urządzenie pracowni komputerowej (7 stanowisk) i telewizyjnej. Podłączenie sieci internetowej.
2) Rozdzielenie sekretariatu i gabinetu dyrektora.
3) Wymiana stolarki okiennej w budynku nr 1.
4) Zabezpieczenie kaloryferów i okien w zastępczej sali gimnastycznej.
5) Doposażenie placówki w nowoczesne pomoce dydaktyczne, by szkoła spełniała standardy wyposażenia i obudowy medialnej opracowane przez Instytut Badań Edukacyjnych, zatwierdzone przez MEN.
6) Doposażenie w środki dydaktyczne gabinetu pedagoga.
7) Uzupełnienie według potrzeb sprzętu sportowego.
2. Proces nauczania i uczenia się:
1) Szkoła rozpoznaje możliwości swoich uczniów i tworzy dla nich system zindywidualizowanej pomocy (praca z uczniem zdolnym i wykazującym trudności w nauce). Uczniowie mają możliwość wyrównywania braków edukacyjnych, informacji o przyroście wiadomości i umiejętności, prawo do uczestniczenia w programach naprawczych.
2) Mierzone są efekty nauczania po zakończeniu danego etapu edukacyjnego – po kl. III i IV.
3) Absolwenci szkoły są dobrze przygotowani do dalszego etapu kształcenia.
4) Szkoła zapewnia uczniom możliwości uczenia się ponad program i udział uczniów w konkursach na różnych szczeblach.
5) Uczniowie mają możliwość:
- nauki informatyki w klasach I – VI (od 2003/04),
- zyskiwania pomocy psychologicznej i pedagogicznej,
- uzyskania karty rowerowej (po ukończeniu 10 r.ż.),
- promowania swoich osiągnięć: wystawy, prezentacje na terenie szkoły, wsi, gminy, powiatu,
- uzyskania nagrody : za wyniki w nauce, zachowaniu , za reprezentowanie szkoły na zewnątrz, za zajmowanie czołowych lokat w konkursach i olimpiadach, osiągnięcia sportowe,
6) Uczniowie mają obowiązek znać i przestrzegać postanowienia zawarte w Regulaminie Praw i Obowiązków Ucznia.
3.Działalność opiekuńcza szkoły.
1) Rozpoznawanie warunków życia i nauki uczniów sprawiających trudności w realizacji procesu dydaktyczno – wychowawczego.
2) Organizowanie pomocy uczniom, którzy mają trudności szkolne poprzez:
3) wyrównywanie i likwidowanie mikrodefektów i zaburzeń rozwojowych,
4) wyrównywanie braków w wiadomościach szkolnych uczniów.
5) Organizowanie pomocy materialnej uczniom pozbawionym właściwej opieki rodziców, uczniom niepełnosprawnym, przewlekle chorym.
6) Dożywianie uczniów pochodzących z ubogich rodzin.
7) Udzielanie uczniom pomocy w eliminowaniu napięć psychicznych i rozwiązywaniu kłopotów rodzinnych, udzielanie porad i pomocy w rozwiązywaniu konfliktów rówieśniczych i środowiskowych oraz przeciwdziałanie różnym formom niedostosowania społecznego.
II. Zbudowanie klimatu zapewniającego uczniom poczucie bezpieczeństwa fizycznego i psychicznego – eliminacja zjawisk patologicznych.
Szkoła zapewnia uczniom poczucie bezpieczeństwa
fizycznego i psychicznego.
1. Wszyscy nauczyciele konsekwentnie realizują zadania dydaktyczno – wychowawcze określone w programie wychowawczym szkoły. Dodatkowo realizują