Uchwała Nr XL/264/06
Rady Gminy Sulików
z dnia 28 czerwca 2006 roku
w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania za pierwsze półrocze budżetu Gminy Sulików oraz planu finansowego samorządowej instytucji kultury
Na podstawie art. 18 ust. 2, pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. nr 142 poz. 1591 ze zmianami) oraz art. 198 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. nr 249 poz. 2104 ze zmianami) Rada Gminy Sulików uchwala, co następuje:
§ 1
Wójt Gminy Sulików przedstawia Radzie Gminy Sulików oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej we Wrocławiu w terminie do 31 sierpnia informacje o przebiegu wykonania za pierwsze półrocze budżetu Gminy Sulików oraz planu finansowego samorządowej instytucji kultury.
§ 2
1. Informacja o przebiegu wykonania budżetu Gminy Sulików za pierwsze półrocze powinna obejmować:
1) wstęp zawierający informacje o zmianach w budżecie gminy w pierwszym półroczu,
2) zbiorcze zestawienie dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów budżetu – z podziałem wydatków na bieżące i majątkowe,
3) wykonanie dochodów:
a) zestawienie tabelaryczne wykonania dochodów według źródeł powstawania,
b) część opisowa realizacji dochodów z informacją o zaległościach, umorzeniach, odroczeniach i rozłożenia na raty,
c) zestawienie tabelaryczne wykonania dochodów według działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej,
4) wykonanie wydatków:
a) zestawienie tabelaryczne wykonania wydatków bieżących i majątkowych, z wyodrębnieniem:
- wynagrodzeń,
- pochodnych od wynagrodzeń,
- dotacji,
- wydatków na obsługę długu,
b) część opisowa realizacji wydatków wraz z informacją o zobowiązaniach,
c) zestawienie tabelaryczne wykonania wydatków inwestycyjnych obejmujące:
- nazwę zadania i lokalizację,
- zakres rzeczowy zadania,
- okres realizacja zadania,
- ogółem planowane nakłady,
- wartość robót od początku realizacji zadania,
- plan wydatków,
- poniesione wydatki,
d) zestawienie tabelaryczne dotacji udzielonych z budżetu gminy,
e) zestawienie tabelaryczne wykonania wydatków według działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej,
5) zestawienie tabelaryczne wykonania dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami,
6) wykonanie planu finansowego Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej:
a) zestawienie tabelaryczne wykonania przychodów i wydatków,
b) część opisowa realizacji przychodów i wydatków,
7) wykonanie planu finansowego zakładu budżetowego:
a) zestawienie tabelaryczne wykonania przychodów i kosztów,
b) część opisowa realizacji przychodów i kosztów wraz z informacją o stanie należności i zobowiązań, zakresie usług świadczonych oraz zasad odpłatności za świadczone usługi,
8) wykonanie planów finansowych rachunków dochodów własnych:
a) zestawienie tabelaryczne wykonania dochodów i wydatków,
b) część opisowa realizacji dochodów i wydatków wraz z informacją o stanie należności i zobowiązań, zakresie usług świadczonych oraz zasad odpłatności za świadczone usługi,
9) zakończenie zawierające wyjaśnienie przyczyn występujących odchyleń w realizacji dochodów z poszczególnych źródeł oraz szacunku przewidywanego wykonania dochodów w skali roku, uzasadnienie zróżnicowanego poziomu wykonania wydatków w poszczególnych działach oraz wnioski wynikające z dokonanej oceny przebiegu realizacji budżetu w pierwszym półroczu .
2. Informacja o przebiegu wykonania planu finansowego samorządowej instytucji kultury za pierwsze półrocze powinna zawierać:
1) zestawienie tabelaryczne wykonania przychodów i kosztów obejmujące:
a) przychody według źródeł,
b) koszty według rodzajów i miejsca powstawania,
c) stan należności i zobowiązań, w tym wymagalnych,
2) część opisową realizacji przychodów i kosztów wraz z informacją o zakresie świadczonych usług, sposobie kalkulowania cen za usługi i korzystanie z obiektów oraz urządzeń kulturalnych, przewidywanego wyniku na koniec roku sprawozdawczego, rodzaju zorganizowanych imprez kulturalnych.
§ 3
Traci moc uchwała nr XIII/97/99 Rady Gminy Sulików z dnia 30 października 1999 r. w sprawie zakresu i form sporządzania informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy Sulików za I - sze półrocze.
§ 4
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Sulików.
§ 5
Uchwała wchodzi w życie z dniem jej podjęcia.
Przewodniczący
Rady Gminy
Franciszek Fleszar
Uzasadnienie:
Zgodnie z art. 198 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. nr 249 poz. 2104) zakres i formę informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy za pierwsze półrocze oraz informacji o przebiegu wykonania planu finansowego samorządowej instytucji kultury za pierwsze półrocze, określa organ stanowiący gminy.
Przewodniczący
Rady Gminy
Franciszek Fleszar