UCHWAŁA NR XXXVII/290/10
RADY GMINY SULIKÓW
Z DNIA 28 STYCZNIA 2010 ROKU
w sprawie rozpatrzenia wezwania do usunięcia naruszenia prawa uchwałą nr XXXIV/265/09 Rady Gminy Sulików z dnia 28 października 2009r. w sprawie uchwalenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obrębów wsi Radzimów i Bierna w celu określenia lokalizacji elektrowni wiatrowych oraz innych urządzeń technicznych niezbędnych dla prawidłowego działania parku wiatrowego Bierna.
Na podstawie art. 101 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 ze zmianami) Rada Gminy Sulików uchwala co następuje:
§ 1.
Uznaje się za bezzasadne wezwanie do usunięcia naruszenia prawa uchwałą nr XXXIV/265/09 Rady Gminy Sulików z dnia 28 października 2009r. w sprawie uchwalenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obrębów wsi Radzimów i Bierna w celu określenia lokalizacji elektrowni wiatrowych oraz innych urządzeń technicznych niezbędnych dla prawidłowego działania parku wiatrowego Bierna,zgłoszone przez Towarzystwo Ochrony Przyrody i Krajobrazu z siedzibą w Zgorzelcu oraz Panów Zbigniewa Bielawskiego oraz Andrzeja Raczaka.
§ 2.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Gminy
Jacek Staszczuk
W dniach 26 i 27 listopada 2009r. do Rady Gminy Sulików wpłynęły pisma Panów Zbigniewa Bielawskiego i Andrzeja Raczaka oraz Towarzystwa Ochrony Przyrody i Krajobrazu z/s w Zgorzelcu w sprawie uchylenia uchybienia naruszenia prawa w uchwale nr XXXIV/265/09 Rady Gminy Sulików z dnia 28 października 2009r. w sprawie uchwalenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obrębów wsi Radzimów i Bierna w celu określenia lokalizacji elektrowni wiatrowych oraz innych urządzeń technicznych niezbędnych dla prawidłowego działania parku wiatrowego Bierna.
Stosownie do art. 101 ustawy o samorządzie gminnym każdy, czyj interes prawny lub uprawnienia zostały naruszone uchwałą lub zarządzeniem podjętym przez organ gminy w sprawie z zakresu administracji publicznej, może – po bezskutecznym wezwaniu do usunięcia naruszenia – zaskarżyć uchwałę do sądu administracyjnego. Stroną w postępowaniu toczącym się na podstawie art. 101 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym może być jedynie podmiot, którego interes prawny lub uprawnienia zostały naruszone. Ponadto skarżący musi wykazać się nie tylko indywidualnym interesem prawnym lub uprawnieniem, ale także zaistniałym w dacie wnoszenia skargi - nie w przyszłości – naruszeniem tego interesu prawnego lub uprawnienia.
Analizując wezwanie złożone przez Panów Zbigniewa Bielawskiego i Andrzeja Raczaka należy stwierdzić, że skarżący nie są właścicielami nieruchomości położonych na terenie objętym sporną uchwałą, zatem uchwała ta nie reguluje sytuacji prawnej skarżących. Ponadto do wniesienia skargi nie legitymuje ani sprzeczność z prawem zaskarżonej uchwały ani też stan zagrożenia interesu prawnego lub uprawnienia.
Odnosząc się do pisma Towarzystwa Ochrony Przyrody i Krajobrazu z/s w Zgorzelcu należy stwierdzić, że przepisy ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym nie przewidują możliwości wniesienia protestu ani zarzutów do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
Wobec powyższego zarówno Panowie Zbigniew Bielawski i Andrzej Raczak, jak i Towarzystwa Ochrony Przyrody i Krajobrazu z/s w Zgorzelcu, nie wykazali, aby przez podjęcie zaskarżonej uchwały nastąpiło naruszenie ich interesu prawnego.
Przewodniczący Rady Gminy
Jacek Staszczuk