Protokół nr 6
ze wspólnego posiedzenia komisji stałych Rady
Gminy Sulików w dniu 24 kwietnia 2013 r.
o godz. 1530 w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Sulików
Na przewodniczącą posiedzenia jednogłośnie wybrana została radna Genowefa Wilczak – Raczak – Wiceprzewodnicząca Rady Gminy Sulików.
Radni nieobecni: Jan Solecki, Bogdan Kaczmarczyk.
W posiedzeniu udział wzięli:
-Robert Starzyński – Wójt Gminy Sulików,
-Elżbieta Piotrowska – Sekretarz Gminy Sulików,
-Maria Maciaszek – Skarbnik Gminy Sulików.
oraz w części posiedzenia:
-Marian Smokowski – Komendant Straży Gminnej w Sulikowie,
-przedstawiciele jednostek OSP:
-Robert Traczyk – Prezes OSP Miedziana,
-Marek Raczak – Komendant OSP Bierna,
-Mieczysław Czachor – Prezes OSP Bierna,
-Grzegorz Kolbuch – Skarbnik OSP Studniska Dolne,
-Justyna Michalska – OSP Stary Zawidów,
-Łukasz Legeżyński – Skarbnik OSP Stary Zawidów.
Porządek posiedzenia został przyjęty bez uwag i przedstawiał się następująco:
1. Spotkanie z przedstawicielami jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych w sprawie działalności jednostek OSP z terenu Gminy Sulików oraz zasad finansowania i rozliczania dotacji przyznanych jednostkom.
2. Rozpatrzenie projektów uchwał na najbliższą sesję Rady Gminy Sulików.
3. Sprawy różne.
Ad. 1
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – Jerzy Marek Nowicki odczytał protokół z kontroli sprawdzającej w zakresie funkcjonowania i rozliczania dotacji udzielonych jednostkom Ochotniczych Straży Pożarnych w dniu 18 lutego 2013 r. o godz. 1600
w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Sulików.
W dyskusji poruszono m.in. kwestię rozliczania dotacji przyznanych jednostkom
w ubiegłych latach oraz dalszego funkcjonowania jednostek OSP Stary Zawidów, OSP Sulików i OSP Radzimów.
Komendant Straży Gminnej w Sulikowie przedstawił informację o funkcjonowaniu Straży.
W dyskusji poruszono m.in. sprawę dzikich wysypisk śmieci, bezpańskich psów, samochodu, którym dysponuje Straż.
Ad. 2
Rozpatrzenie projektów uchwał na najbliższą sesję Rady Gminy Sulików.
Przewodnicząca poinformowała radnych, że na posiedzeniu otrzymali projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Sulików na rok 2013, który był przewidziany w porządku sesji oraz dodatkowy projekt, który zostanie wprowadzony do porządku obrad zmieniający uchwałę w sprawie likwidacji Szkoły Podstawowej w Studniskach Dolnych.
Radni rozpatrzyli następujące projekty uchwał na najbliższą sesję Rady Gminy:
1.1 w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie do Programu Odnowa Wsi Dolnośląskiej przez sołectwo Miedziana.
Wójt omówił projekt uchwały.
Radni wstępnie przyjęli projekt uchwały 12 głosami za, przy 1 głosie wstrzymującym się.
1.2 o zmianie uchwały w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości znajdującej się na obszarze Gminy Sulików.
Wójt oraz Sekretarz Gminy omówili projekt uchwały.
Radni wstępnie jednogłośnie przyjęli projekt uchwały.
1.3 w sprawie zmian w budżecie Gminy Sulików na rok 2013.
Skarbnik Gminy omówiła projekt uchwały.
Radni wstępnie przyjęli projekt uchwały 10 głosami za, przy 1 głosie przeciwnym i 2 głosach wstrzymujących się.
1.4 zmieniająca uchwałę w sprawie likwidacji Szkoły Podstawowej
w Studniskach Dolnych.
Wójt i Sekretarz Gminy omówili projekt uchwały.
Radni wstępnie przyjęli projekt uchwały 7 głosami za, przy 1 głosie przeciwnym i 5 głosach wstrzymujących się.
Ad. 3
W sprawach różnych:
1) Wójt przedstawił projekt oświadczenia Rady Gminy Sulików w sprawie wyrażenia akceptacji dla sposobu realizacji przez Wójta Gminy Sulików uchwały Nr XXXIII/249/13 Rady Gminy Sulików w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Sulików upoważnienia do zawarcia ugody w sporze toczącym się przed Sądem Okręgowym w Legnicy przeciwko Panu Tomaszowi Kaczmarkowi prowadzącym działalność gospodarczą Przedsiębiorstwo Usługowo- Handlowo- Produkcyjne MAXI STAR KONSTRUKTOR, które było wykonawcą budowy hali sportowej w Sulikowie.
Radni zapoznali się z zapisami porozumienia, które określa sposób postępowania w związku ze stwierdzonymi usterkami hali sportowej w Sulikowie.
Radni wstępnie przyjęli oświadczenie 8 głosami za, przy 1 głosie przeciwnymi i 3 głosach wstrzymujących się.
2) Wójt przedstawił wykaz przyłączy kanalizacyjnych.
3) Radny Jerzy Marek Nowicki poruszył temat ilości deklaracji „śmieciowych”.
4) Radny Marian Kurek mówił o uruchomieniu środków z funduszu sołeckiego.
5) Radni poruszyli sprawę remontów cząstkowych dróg gminnych i powiatowych.
6) Radny Bogusław Świątek mówił o problemie rolników, którzy poprzez wstrzymanie skupu bydła przez Zakład Pani Marii Kasak mają trudności ze sprzedażą bydła.
7) Przewodnicząca poruszyła sprawę odwołania kursów autobusowych przez PKS Lubań.
Posiedzenie zakończono o godz. 1830.
Protokołowała:
A.Adamiak
Wiceprzewodnicząca Rady
Genowefa Wilczak – Raczak