UCHWAŁA NR XX/148/08
RADY GMINY SULIKÓW
Z DNIA 25 CZERWCA 2008 ROKU
w sprawie określenia warunków korzystania z nieruchomości gminy przekazanych gminnym jednostkom organizacyjnym w trwały zarząd.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001 r. Dz. U. Nr 142, poz. 1591 ze zmianami) oraz art. 43 ust. 6 i art. 84 ust.3 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity z 2004 r. Dz. U. Nr 261, poz. 2603 ze zmianami), Rada Gminy Sulików
uchwala, co następuje:
§ 1.
Nieruchomości stanowiące własność Gminy Sulików mogą być oddawane gminnym jednostkom organizacyjnym nie posiadającym osobowości prawnej, zwanym dalej jednostkami organizacyjnymi, w trwały zarząd w drodze decyzji na czas oznaczony lub na czas nieoznaczony, na cele związane z ich działalnością statutową.
§ 2.
W przypadku przekazania nieruchomości komunalnej jednostce organizacyjnej nie posiadającej osobowości prawnej w trwały zarząd, warunki korzystania z nieruchomości ustala Wójt Gminy w decyzji o ustanowieniu trwałego zarządu.
§ 3.
Jednostka organizacyjna jest zobowiązana do gospodarowania mieniem gminy ze szczególną starannością, do dbałości o bezpieczeństwo użytkowników i właściwe utrzymanie stanu technicznego obiektów, a także do działania zmierzającego do osiągania dochodów z tytułu dysponowania zarządzanym mieniem.
§ 4.
Wójt Gminy może udzielić bonifikaty w wysokości do 98% od opłat rocznych z tytułu trwałego zarządu jeżeli nieruchomość jest oddana:
1) na cele mieszkaniowe, na realizację urządzeń infrastruktury technicznej oraz innych celów publicznych,
2) gminnym jednostkom organizacyjnym, które prowadzą działalność oświatową, wychowawczą, charytatywną, opiekuńczą, leczniczą, kulturalną, naukową, badawczo-rozwojową, sportową lub turystyczną, na cele niezwiązane z działalnością zarobkową.
§ 5.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Sulików.
§ 6.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
Przewodniczący Rady Gminy
Jacek Staszczuk
Uzasadnienie:
Trwały zarząd jest prawną formą władania nieruchomością przez jednostkę organizacyjną. Ustawa o gospodarce nieruchomościami daje Radzie Gminy upoważnienie do ustalenia szczegółowych warunków korzystania z nieruchomości przez jednostki organizacyjne. Proponowany projekt uchwały zawiera ustalenia, które nie zostały określone w ustawie o gospodarce nieruchomościami.