Uzyskanie wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
Podstawa prawna:
- art. 9c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2005 r., nr 236, poz. 2008 ze zm.)
Wymagane dokumenty:
- wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
Wymagane załączniki:
1. dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej (z opłaty skarbowej zwolnieni są przedsiębiorcy, którzy na dzień składania wniosku, jednak nie dłużej niż 12 miesięcy od 01. 01. 2012 r., posiadają zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości),
2. oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, o treści zgodnej z przepisami.
Druki do pobrania w załącznikach:
1. wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
2. wzór oświadczenia o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;
Sposób i miejsce składania dokumentów:
- osobiście: Biro Obsługi Klienta, Urząd Gminy Sulików, ul. Dworcowa 5, 59-975 Sulików, pok. nr 103, w godzinach pracy Urzędu.
- za pośrednictwem poczty na adres:
Urząd Gminy Sulików
ul. Dworcowa 5
59-975 Sulików
Wymagane opłaty:
- opłata skarbowa – 50 zł - za dokonanie wpisu do rejestru działalności regulowanej podmiotu wykonującego działalność na podstawie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
Wpłat można dokonać:
- na konto bankowe Gminy Sulików: nr 18 8392 0004 0000 0101 2000 0030
Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
Sposób i miejsce odbioru dokumentów – zaświadczenia potwierdzającego wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości:
- osobiście: Urząd Gminy Sulików, ul. Dworcowa 5, 59-975 Sulików, samodzielne stanowisko ds. ochrony środowiska, pok. nr 108, w godzinach pracy Urzędu.
- za pośrednictwem poczty na adres wskazany we wniosku za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
Termin rozpatrzenia sprawy:
- w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku spełniającego wymagania określone w przepisach.
Tryb odwoławczy:
W przypadku odmowy wpisu przedsiębiorcy do rejestru działalności regulowanej, w przypadkach określonych w przepisach, od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Jeleniej Górze, za pośrednictwem Wójta Gminy Sulików w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Uwaga:
W przypadku stwierdzenia braków formalnych wniosku wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.
Przedsiębiorcy odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, którzy w dniu
1 stycznia 2012 roku posiadają zezwolenie Wójta Gminy Sulików na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości mogą wykonywać działalności w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych bez wpisu do rejestru działalności regulowanej, w terminie do 31 grudnia 2012 roku.
Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do spełnienia następujących wymagań:
1. posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz zapewnienia jego odpowiedniego stanu technicznego;
2. utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;
3. spełnienia wymagań technicznych dotyczących wyposażenia pojazdów do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;
4. zapewnienia odpowiedniego usytuowania i wyposażenia bazy magazynowo - transportowej.
Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do:
1. przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 7 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach;
2. przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych
Ilość odwiedzin: | 4076 |
Nazwa dokumentu: | Uzyskanie wpisu do rejestru działalności regulowanej |
Skrócony opis: | Uzyskanie wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. |
Podmiot udostępniający: | Gmina Sulików |
Osoba, która wytworzyła informację: | Marta Brzozowska |
Osoba, która odpowiada za treść: | Jacek Flaszyński |
Osoba, która wprowadzała dane: | Tomasz Chrzanowski |
Data wytworzenia informacji: | 2012-06-06 12:53:07 |
Data udostępnienia informacji: | 2012-06-06 12:53:07 |
Data ostatniej aktualizacji: | 2012-06-13 15:11:09 |