Protokół nr 11
z posiedzenia Komisji Społecznej Rady Gminy Sulików
w dniu 22 listopada 2012 r.
o godz. 1530 w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Sulików
Posiedzeniu przewodniczyła radna Weronika Ziółkowska – Przewodnicząca Komisji.
Wszyscy członkowie Komisji byli obecni.
W posiedzeniu udział wzięli:
-Jacek Flaszyński – Zastępca Wójta Gminy Sulików,
-Elżbieta Piotrowska – Sekretarz Gminy Sulików.
-Marta Brzozowska – Podinspektor ds. ochrony środowiska Urzędu Gminy Sulików.
oraz w części posiedzenia przedstawiciele klubów sportowych z terenu Gminy Sulików:
-Edward Kurjański – Prezes Klubu Sportowego „Bazalt Sulików”,
-Przemysław Cedro – Prezes Klubu Sportowego „Korona Sulików”,
-Łukasz Kaczmarczyk – Prezes Klubu Sportowego „Błękitni Studniska”,
-przedstawiciel KS „Orły Sulików”.
Przewodnicząca komisji powitała wszystkich obecnych i przedstawiła porządek posiedzenia. Który został przyjęty bez uwag:
- Działalność klubów sportowych.
- Rozpatrzenie projektów uchwał na najbliższą sesję Rady Gminy Sulików.
- Sprawy różne.
Ad. 1
Obecni na posiedzeniu przedstawiciele klubów sportowych przedstawili informacje na temat działalności klubów.
W dyskusji nad działalnością klubów poruszono kwestię wzrostu kosztów utrzymania klubów sportowych. Wzrost kosztów sędziowskich, coraz wyższe koszty dojazdu powodują coraz większe ograniczenie środków na zakup sprzętu i wyposażenia dla zawodników.
Przewodnicząca zaproponowała aby na początku 2013 r. odbyło się spotkanie przedstawicieli klubów sportowych dotyczące działalności klubu w przyszłym roku.
Ad. 2
Komisja rozpatrzyła następujące projekty uchwał na najbliższą sesję Rady Gminy:
Sekretarz Gminy przedstawiła następujące projekty uchwał:
1) W sprawie zmian w Statucie Gminnego Ośrodka Kultury w Sulikowie.
Komisja wstępnie jednogłośnie przyjęła projekt uchwały.
2) W sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych placówek oświatowych oraz zakresu i trybu kontroli prawidłowości ich wykorzystania.
Komisja wstępnie jednogłośnie przyjęła projekt uchwały.
3) Zmieniająca uchwałę w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych działających w zakresie oświaty w Gminie Sulików.
Komisja wstępnie jednogłośnie przyjęła projekt uchwały.
4) W sprawie uchwalenia programu współpracy Gminy Sulików z organizacjami pozarządowymi na lata 2013-2014.
Komisja wstępnie jednogłośnie przyjęła projekt uchwały.
Zastępca Wójta i Pani Marta Brzozowska omówili projekty uchwał dotyczące zmiany ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
1) W sprawie przejęcia obowiązku odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gminy Sulików, na których nie zamieszkują mieszkańcy,
a powstają odpady komunalne.
2) W sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Sulików.
3) W sprawie sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Sulików i zagospodarowania tych odpadów.
4) W sprawie rodzajów dodatkowych usług świadczonych przez gminę w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz wysokości cen za te usługi.
5) W sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz stawki tej opłaty i stawki opłaty za pojemnik.
6) W sprawie: terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
7) w sprawie: wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości znajdującej się na obszarze Gminy Sulików.
8) w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości niezabudowanych, w obrębie geodezyjnym Sulików,
Komisja wstępnie jednogłośnie przyjęła projekty uchwał.
Ad. 3
W sprawach różnych:
1) Przewodnicząca Komisji poinformowała, że przygotowała projekt planu pracy na 2013 rok, który przewiduje propozycje wspólnych posiedzeń z Komisją Budżetu i Finansów.
2) Przewodnicząca Komisji prosiła o kolejną interwencję w sprawie ustawienia znaku STOP przy skrzyżowaniu w Mikułowej w związku z tym, że miał miejsce kolejny wypadek drogowy.
Posiedzenie zakończono o godz. 1800.
Protokołowała:
A. Adamiak