SPRAWOZDANIE WÓJTA GMINY SULIKÓW
Z MIĘDZYSESYJNEJ DZIAŁALNOŚCI
OD DNIA 28 GRUDNIA 2007 R. DO 30 STYCZNIA 2008 R.
W okresie miedzysesyjnym Wójt Gminy podjął następujące działania:
- Zlecił zorganizowanie spotkania z dyrektorami szkół podstawowych i gimnazjum z terenu gminy Sulików
- Zatwierdził aneks nr 2 do projektu organizacyjnego na rok szkolny 2007/2008 Szkoły Podstawowej w Sulikowie oraz aneks nr 3 do projektu organizacyjnego Publicznego Gminnego Gimnazjum w Sulikowie.
- Ogłosił przetarg nieograniczony na sprzedaż lokalu użytkowego w budynku przy Placu Wolności w Sulikowie.
- Ogłosił przetarg nieograniczony na sprzedaż nieruchomości niezabudowanej przy ul. Kwiatowej w Sulikowie.
- Zatwierdził treść umowy pomiędzy Gminnym Zakładem Komunalnym w Sulikowie a Łużycką Higiena Komunalną w sprawie wywozu nieczystości z terenu gminy Sulików.
- Podpisał porozumienie pomiędzy Gminnym Zakładem Komunalnym a Łużycką Higieną Komunalną zawarte w związku z przeniesieniem z dniem 1 stycznia 2008 r. części obowiązków GZK na ŁHK.
- Zlecił przygotowanie przetargu na remont budynku zabytkowego „Ostry Narożnik”.
- Zlecił przygotowanie cesji umów pomiędzy Gminnym Zakładem Komunalnym a Łużycką Higieną Komunalną oraz przekazanie wyposażenia GZK dla ŁHK.
- Zlecił pojęcie działań nad uaktualnieniem statutu Gminnego Zakładu Komunalnego.
- Zlecił zorganizowanie spotkania z przewodniczącymi rad sołeckich w sprawie zadań wynikających ze statutu sołectw oraz zasad wydatkowania środków finansowych.
- Polecił przygotowanie wniosków do Wojewódzkiego Fundusz Ochrony Środowiska o dofinansowanie zakupu pojemników do segregacji odpadów oraz zakupu samochodu – śmieciarki.
- Polecił sporządzenie umowy z firmą Stykowski na wykonanie i założenie barierek przy rzece Czerwona Woda w Radzimowie Górnym.
- Zlecił przygotowanie deklaracji na podatek od nieruchomości komunalnych gminy Sulików oraz na podatek rolny.
- Przyznał dodatki motywacyjne dla dyrektorów szkół i przedszkola.
- Powołał komisję przetargową w celu oceny spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia oraz badania i oceny ofert w przetargu nieograniczonym na zimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie Gminy Sulików.
- Polecił przystąpienie do działań związanych z remontem korytarzy w Urzędzie Gminy Sulików.
- Zatwierdził projekty uchwał na styczniowa sesję Rady Gminy.
- Zlecił przygotowanie i ogłoszenie przetargu na modernizację oświetlenia drogowego na terenie Gminy Sulików.
- Wyraził zgodę na podjęcie działań w sprawie zatrudnienia w Urzędzie Gminy specjalisty z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy.
- Zgłosił Gminę Sulików do udziału w programie „Boisko w mojej gminie”.
- Polecił uaktualnienie użytkowania wieczystego i przeszacowanie wartości gruntów rolnych
- Wręczył stypendia, nagrody i dyplomy dla uczniów ZSPiG.
- Uczestniczył w:
- zgromadzeniu wspólników Łużyckiej Higieny Komunalnej,
-naradzie z dyrektorami szkół,
-spotkaniu w sprawie utworzenia Stowarzyszenia gmin dla realizacji programu Leader+
-naradzie koordynacyjnej w sprawie realizacji projektu pn. „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej zlewni rzeki Czerwona Woda”
-Walnym Zgromadzeniu Związku Gmin Ziemi Zgorzeleckiej,
-zakończeniu I semestru roku szkolnego w ZSPiG w Sulikowie,
-Konwencie Wójtów, Burmistrzów, Prezydentów i Starostów,
-targach budownictwa BUDMA w Poznaniu,
-spotkaniu wspólnym komisji Rady Gminy z przedstawicielami Kopalni Radan Bazalt Sulików,
-spotkaniu Rady budowy środowiskowej hali sportowej w Sulikowie,
-posiedzeniu Rady Społecznej Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej,
-spotkaniu konsultacyjnym w sprawie Wieloletniego Programu Inwestycyjnego dla Województwa Dolnośląskiego.
Wydał następujące zarządzenia:
- W sprawie zmian w budżecie w budżecie gminy na 2007 rok.
- W sprawie ogłoszenia otwartych konkursów ofert na wsparcie realizacji zadań gminy z zakresu upowszechniania kultury fizycznej i sportu organizacjom pozarządowym i podmiotom wymienionym w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
- w sprawie zatwierdzenia planu finansowego Gminnego Zakładu Komunalnego w Sulikowie na 2008 rok.
- W sprawie ustalenia planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie odrębnymi ustawami z uwzględnieniem kwot wynikających z uchwały Rady Gminy Sulików z dnia 28 grudnia 207 roku w sprawie budżetu Gminy Sulików na 2008 rok.
- Zarządzenie wewnętrzne w sprawie ustalenia dni wolnych od pracy w 2008 roku dla pracowników Urzędu Gminy Sulików.
- Zarządzenie wewnętrzne w sprawie powołania komisji kwalifikacyjnej do przeprowadzenia inwentaryzacji nowoprzyjętych nieruchomości na rzecz Gminy Sulików.
- W sprawie przekazywania jednostkom budżetowym podległym Gminie Sulików środków na realizację wydatków z części oświatowej subwencji ogólnej, dotacji celowych i środków własnych z budżetu gminy.
- W sprawie ogłoszenia wykazu nieruchomości przeznaczonych do dzierżawienia.
- W sprawie powołania Gminnej Komisji Mieszkaniowej.
- W sprawie zmian w budżecie Gminy Sulików na 2008 rok.
Podpisał następujące umowy:
- Opieki autorskiej na oprogramowanie Budżetu Pro v 4.0 dla Wydziału Finansowego na kolejny rok użytkowania.
- Dotacji na realizację zadań z zakresu ochrony przeciwpożarowej w 2008 roku z OSP Studniska, OSP Bierna, OSP Miedziana, OSP Sulików, OSP Wrociszów Dolny, OSP Stary Zawidów, OSP Radzimów.
- Z Zakładem Budowlanym Eksport – Import Z. Strykowski na wykonanie barierek na drodze gminnej 009797 w Radzimowie.
- Dzierżawy nieruchomości z Zasobu Mienia Komunalnego Gminy Sulików z Telekomunikacja Polską S.A.
- Z Autorska Pracownią Projektową „FORUM” i z firmą FORNAX Sp z o. o. na sporządzenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla lokalizacji urządzeń technicznych parku wiatrowego KOŹMIN w obszarze obrębu geodezyjnego Mała Wieś Dolna oraz parku wiatrowego STUDNISKA w obszarze obrębu geodezyjnego Studniska Górne i Studniska Dolne.
- Z Gazetą Wojewódzką na publikację tekstów o Gminie Sulików.
- Umowę użyczenia na nieodpłatne używanie użyczonego sprzętu i oprogramowania na wyposażenie stanowiska w systemie obsługi obywatela z Centrum Personalizacji Dokumentacji Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.
- Umowę dzierżawy kserokopiarki z Przedsiębiorstwem Handlowo – Usługowym „BEBEL”