SPRAWOZDANIE WÓJTA GMINY SULIKÓW
Z MIĘDZYSESYJNEJ DZIAŁALNOŚCI
OD DNIA 26 MARCA 2008 R. DO 30 KWIETNIA 2008 R.
W okresie miedzysesyjnym Wójt Gminy podjął następujące działania:
- Zlecił wszczęcie procedury przetargowej na zakup specjalistycznego samochodu służącego do odbierania i transportu odpadów komunalnych.
- Ogłosił nabór na wolne stanowisko urzędnicze w Wydziale Finansowym Urzędu Gminy Sulików.
- Zlecił wystąpienie z pismem do Oddziału Pocztowego w Sulikowie odnośnie nieprawidłowego funkcjonowania poczty i wyjaśnienia przyczyn niedostarczania poczty.
- Zlecił rozeznanie sprawy barierek przy rzece koło posesji Pana Jaśkiewicza w Biernej.
- Polecił wykonanie cięcia sanitarnego drzew w Biernej przy posesji p. Rychtera
- Zatwierdził informację z dokonanych umorzeń należności oraz przyznanych ulg w trybie uchwały nr XL/265/06 Rady Gminy Sulików z dnia 28 czerwca 2006 roku w sprawie szczegółowych zasad i trybu umarzania, odraczania terminu zapłaty i rozkładania na raty należności pieniężnych Gminy Sulików i jej jednostek organizacyjnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy – ordynacja podatkowa oraz wskazania organów i osób do tego uprawnionych w 2007 roku.
- Zlecił wyjaśnienie sprawy zniszczenia drogi gminnej w Studniskach Dolnych przez samochód Łużyckiej Higieny Komunalnej Sp. z o.o. w Zgorzelcu.
- Wyraził zgodę na sfinansowanie zlecenia wykonania opinii części technologicznej projektu budowlano – wykonawczego oczyszczalni ścieków w Sulikowie w udziale odpowiadającym 76,58 % kwoty umowy przez Gminę Sulików.
- Zatwierdził projekty uchwał na kwietniową sesję Rady Gminy.
- Zlecił oszacowanie kosztów wykonania oznakowania (pasów) na Placu Wolności w Sulikowie.
- W związku z remontem korytarzy w Urzędzie gminy Sulików zlecił :
-przygotowanie szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia,
-podanie wartości zamówienia,
-przygotowanie przedmiaru robót i kosztorysu inwestorskiego oraz dokumentacji projektowej.
- Zlecił przygotowanie informacji na temat stanu dróg użytkowanych przez Pana Brzyszcza oraz przygotowanie wyceny szkód jak również przygotowanie wyceny odszkodowań za zniszczenie dróg gminnych przez Kopalnie Radan Bazalt.
- Polecił zweryfikowanie i potwierdzenie nieruchomości przekazywanych do dyspozycji dla Bogatyńsko – Zgorzeleckiego Parku Przemysłowo Technologicznego.
- Przyznał indywidualne zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze na rok szkolny 2008/2009 w ilości 10 godzin tygodniowo w ramach posiadanych środków finansowych Szkoły Podstawowej w Studniskach Dolnych dla ucznia Michała Żuka.
- Zlecił ponowne wystąpienie do Starostwa Powiatowego w Zgorzelcu w sprawie wykonania barierek przy rzece w Radzimowie Dolnym.
- Podpisał warunki umowy sprzedaży lokalu użytkowego przy Placu Wolności 10/1A.
- Zlecił podjęcie czynności w sprawie szczegółowego określenia zasad korzystania z nieruchomości oddanych w trwały zarząd gminnym jednostkom organizacyjnym – przygotowanie projektu uchwały w tej sprawie.
- Zlecił dokonanie przeglądu stanu hydrantów na terenie gminy.
- Wyraził zgodę na zabezpieczenie w budżecie gminy kwoty 5.000 zł na przeprowadzenie konsultacji społecznych w sprawie budowy elektrowni wiatrowych w gminie Sulików.
- Zlecił rozpatrzenie wniosku o przydzielenie kamienia na drogę przy posesji Pana Łatwińskigo zamieszkałego w Skrzydlicach.
- Uczestniczył w:
-Uroczystości 60 rocznicy ślubu Heleny i Romana Zawiły.
-Naradzie z dyrektorami szkół i przedszkola.
-Zgromadzeniu Wspólników Łużyckiej Higieny Komunalnej.
-Śniadaniu Wielkanocnym dla osób samotnych, zorganizowanym przez Zespół Parafialny Caritas.
-Komisji w sprawie możliwości budowy przejazdu kolejowego w celu wywozu urobku z kopalni bazaltu w Sulikowie.
-Radzie budowy Środowiskowej Hali Sportowej w Sulikowie.
-Wojewódzkiej Konferencji dotyczącej budowy obiektów sportowych.
-Konwencie Wójtów, Burmistrzów, Prezydentów i Starostów.
-Uroczystości z okazji 63 rocznicy forsowania Nysy Łużyckiej w Toporowie.
-Zarządzie Związku Gmin Ziemi Zgorzeleckiej.
-Uroczystości związanej z 63 rocznicą forsowania Nysy Łużyckiej na cmentarzu żołnierzy II Armii Wojska Polskiego w Zgorzelcu.
-Naradzie koordynacyjnej przygotowania dokumentacji kanalizacji gminy.
-Otwarciu biura poselskiego Posła Jerzego Szmajdzińskiego w Zgorzelcu.
-Corocznej konferencji członków Polskiego Klubu Infrastruktury Sportowej.
-Dolnośląskiej debacie dotyczącej edukacji z udziałem Ministra Edukacji Pani Katarzyny Hall.
-Posiedzeniach komisji stałych Rady Gminy.
-Spotkaniu z władzami/właścicielami firmy Denso w Libercu.
-Odbiorze robót/inwestycji na rzece Czerwona Woda.
-Zgromadzeniu Wspólników Spółki SUPLAZ.
-Otwarciu kina FORUM w Bolesławcu.
-Spotkaniu z zespołem organizacyjnym mety etapu wyścigu Bałtyk – Karkonosze TOUR.
-Zgromadzeniu Wspólników Bogatyńsko – Zgorzeleckiego Parku Przemysłowo – Technologicznego.
Wydał następujące zarządzenia:
- W sprawie przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planach dochodów własnych i wydatków z nich finansowanych.
- Zarządzenie wewnętrzne o zmianie zarządzenia w sprawie ustalenia regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Gminy Sulików.
- W sprawie uprawnień i zasad korzystania ze służbowych telefonów komórkowych przez pracowników Urzędu Gminy Sulików.
- Zarządzenie w sprawie opłat za wynajem pomieszczeń w Gminnym Ośrodku Kultury w Sulikowie i świetlicach wiejskich.
- O zmianie zarządzenia w sprawie upoważnienia do załatwienia spraw.
- W sprawie powołania gminnej komisji do przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami gminy dotyczących zlokalizowania na terenie gminy elektrowni wiatrowych.
Podpisał następujące umowy:
- Umowę Nr 15/RG/5540/2008 z Rejonowym Związkiem Spółek wodnych w Zgorzelcu na remont i konserwację mostu oraz wykonanie barier zabezpieczających na drodze wewnętrznej nr 39/1 w miejscowości Sulików – Podgórze.
- Umowę z Łużycką Higieną Komunalna Spółką z o. o. w Zgorzelcu na wywóz nieczystości stałych z budynku Urzędu Gminy Sulików.
- Umowę z Firmą „DGL – fundusze unijne” ze Zgorzelca na przeprowadzenie rozliczenia projektu pn.: „Renowacja i adaptacja budynku zabytkowego „Ostry Narożnik” w miejscowości Sulików”.
- Umowę z Panem Krzysztofem Dydą na pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego robót budowlanych przy budynku zabytkowym „Ostry Narożnik”.
- Umowę z Firmą Formatowanie i Oklejanie Kantów z Łagowa na zakup wyposażenia domu zabytkowego „Ostry Narożnik”.
- Umowę z Firmą Przedsiębiorstwo Budowlane Strykowski Spółka Jawna z Radzimowa Dolnego na wykonanie robót na zadaniu inwestycyjnym pn. Renowacja i adaptacja budynku zabytkowego „Ostry Narożnik”.
- Umowę z Gminną Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Sulikowie na wynajem autobusu.
- Umowę na usługi prawne świadczone przez Panią Aleksandrę Jurak w Urzędzie Gminy Sulików.
- Aneks nr 8 do umowy Nr 2RG/342-BHS/2006 z dnia 05.05.2006 roku z Firmą MAXI STAR KONSTRUKTOR na wykonanie zadania pod nazwą: „Budowa Środowiskowej Hali Sportowej”.
- Umowę dzierżawy nieruchomości stanowiącej działki Nr 57/1 i Nr 104 w obrębie wsi Wilka z Panem Jerzym Szymanowskim.
- Aneks Nr 1/2008 do umowy nr 15/RG/5540/2008 z Rejonowym związkiem Spółek Wodnych w Zgorzelcu na remont mostu na drodze wewnętrznej nr 39/1 w Sulikowie – Podgórze.
- Umowę z Przedsiębiorstwem Wielobranżowym „Zieleń” w Zgorzelcu na zagospodarowanie terenów zieleni na Placu Wolności w Sulikowie.
- Umowę z Rejonowym Związkiem Spółek Wodnych w Zgorzelcu na wykonanie i osadzenie barierki zabezpieczającej przy drodze gminnej 009797D w Biernej – Nowoszyce.
- Aneks nr 5 do porozumienia z dnia 21 stycznia 2003 w sprawie finansowania doradztwa przedmiotowo -metodycznego dla nauczycieli przedszkola, szkół podstawowych i gimnazjum Gminy Sulików.
- Umowę z firmą SISCO IT Group POLSKA Sp. z o. o. z Wrocławia na prowadzenie usługi Biuletynu Informacji Publicznej.
- Umowę z Firmą Wielobranżową „DOMINIKA” Dominika Partyka z Sulikowa na rozbiórkę i wywiezienie gruzu z budynku spalonej remizy Ochotniczej Straży Pożarnej w Radzimowie.