Protokół nr 23
z posiedzenia Komisji Społecznej w dniu 21 października 2008 roku o godz. 12 00
w Urzędzie Gminy Sulików.
Posiedzeniu przewodniczył radny Franciszek Fleszar – Przewodniczący Komisji Społecznej.
Wszyscy członkowie komisji byli obecni.
W posiedzeniu udział wzięli:
Wojciech Pająk – Zastępca Wójta (w części posiedzenia),
Krzysztof Lipko – Kierownik Gminnego Zakładu Komunalnego (w części posiedzenia).
Porządek posiedzenia przyjęty został bez uwag i przedstawiał się następująco:
1. Stan cmentarzy komunalnych i parafialnych na terenie gminy Sulików.
2. Rozpatrzenie projektów uchwał.
3. Sprawy różne.
Ad. 1
Komisja dokonała objazdu cmentarzy komunalnych i parafialnych:
I. Cmentarz parafialny w Studniskach Dolnych przy Kościele pod wezwaniem św. Anny. Cmentarz jest zadbany, ogrodzenie cmentarza jest w dobrym stanie. Została wymieniona brama wejściowa, ze środków sołeckich. Planowane jest poszerzenie alejki idącej przez środek cmentarza. Komisja wnioskuje o przyśpieszenie działań związanych z przejęciem działki agencyjnej za cmentarzem.
II. Cmentarz komunalny w Radzimowie Górnym.
Ogrodzenie cmentarza jest w bardzo złym stanie, Komisja Wnioskuje aby poczynić starania o wykonanie ogrodzenia. Na cmentarzu znajdują się pniaki po wyciętych akacjach, które wyglądają nieestetycznie Komisja wnioskuje o to aby zostały usunięte.
III. Cmentarz komunalny w Sulikowie.
Kaplica została odremontowana, obecnie stare drzwi zostały oddane do renowacji.
W kaplicy zostało zamontowane nowe nagłośnienie. Komisja wnioskuje by zostały poczynione starania o wykonanie alejki odgradzającej zagospodarowany teren cmentarza od obszaru przeznaczonego do dalszego chowania.
Komisja wnioskuje aby w okresie dużego wzmożenia prac porządkowych na cmentarzach zwrócono się do Łużyckiej Higieny Komunalnej o zwiększenie częstotliwości wywozu śmieci z pojemników przy cmentarzach.
Ad. 2
Komisja zapoznała się z następującymi projektami uchwał, przedstawionymi przez Zastępcę Wójta – Wojciecha Pająka:
1) w sprawie zatwierdzenia skonsolidowanego sprawozdania finansowego Gminy Sulików za 2007 rok.
2) w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na terenie gminy Sulików.
3) w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości na terenie gminy Sulików.
4) w sprawie uchylenia uchwały nr XV/118/08 Rady gminy Sulików z dnia 30 stycznia 2008 r. w sprawie zasad korzystania ze stołówki szkolnej oraz określenia wysokości opłat za posiłek.
Komisja wstępnie jednogłośnie przyjęła projekt uchwały.
5) w sprawie zmian w budżecie gminy na 2008 rok.
Komisja wstępnie jednogłośnie przyjęła projekt uchwały.
Ad. 3
1) Komisja zapoznała się z informacją na temat wyników tegorocznych egzaminów sześcioklasistów i egzaminów gimnazjalnych. Najlepsze wyniki osiągnęli sześcioklasiści ze Szkoły Podstawowej w Studniskach Dolnych. Ponadto Komisja zapoznała się z informacją na temat liczby dowozu uczniów na terenie gminy.
(pełna informacja w załączeniu do protokołu)
2) Komisja zapoznała się z informacją Dyrektora Gminnego Ośrodka Kultury na temat
działalności świetlic wiejskich na terenie gminy. (pełna informacja w załączeniu)
3) Przewodniczący Komisji przedstawił pismo od Gminnego Zarządu Ochotniczych Straży Pożarnych w sprawie zwiększenia ekwiwalentu dla strażaków.
Posiedzenie zakończono o godz. 15 00.
Protokół sporządziła:
A. Adamiak