| NABÓR NA WOLNE STANOWISKA PRACY |
|
Protokół nr 4
z kontroli kompleksowej przeprowadzonej w Szkole Podstawowej w Biernej
w dniu 16 maja 2007r. o godz. 1600.
Kontrolę przeprowadziła komisja w składzie:
- Stanisław Cap – przewodniczący komisji,
- Starzyński Robert – członek komisji,
- Podanowski Tomasz – członek komisji,
- Konarski Grzegorz – członek komisji.
Kontrolę przeprowadzono w obecności Jana Majowskiego – dyrektora szkoły.
Zakres kontroli obejmował:
- stan techniczny budynku szkoły i terenów przylegających do szkoły,
- omówienie bieżących spraw,
- funkcjonowanie szkoły po zmianie obwodów szkolnych.
Budynek szkolny:
- przy szkole wykonany jest parking, dzięki któremu dzieci wysiadając z autobusu szkolnego nie muszą przekraczać jezdni,
- jest strzeżony parking na rowery,
- zwracają uwagę bardzo dobre efekty pracy konserwatora, który m.in. wykonuje szafki ( np. w szatni), stoliki (np. w pracowni komputerowej), kładzie wykładziny podłogowe i wykonuje wszystkie bieżące remonty w szkole (np. przygotowywał punkt wydawania posiłków o wykonał pomieszczenie do mycia naczyń),
- w salach lekcyjnych położone są panele, w różnych kolorach, sale są zadbane, kolorowe, widoczne jest duże zaangażowanie nauczycieli.
- szkoła zapewnia uczniom obiad, przywożony z ZSPiG w Sulikowie, posiłki wydawane są w naczyniach jednorazowych,
- funkcjonuje świetlica środowiskowa,
- raz w tygodniu jest pielęgniarka szkolna, z ZOZ w Zgorzelcu.
Boiska sportowe:
- przy szkole funkcjonują trzy boiska: do piłki nożnej z bieżnią, do piłki siatkowej, do koszykówki oraz kort do tenisa ziemnego,
- stan techniczny boisk jest dobry, boiska zostały wykonane we własnym zakresie, przy udziale uczniów i rodziców,
- boiska udostępniane są przez cały rok kalendarzowy i korzystają z nich dzieci, jak i dorośli.
Od dwóch miesięcy uszkodzony jest dach szkoły. Do dnia dzisiejszego uszkodzenie nie zostało naprawione. Teren zabezpieczono (odgrodzono taśmami), jednak nie eliminuje to całkowicie zagrożenia dla dzieci.
Dyrektor szkoły przedstawił następujący przebieg sprawy:
- zdarzenie miało miejsce w dniach 17-18 marca br. podczas silnej wichury,
- podczas rozmowy telefonicznej z ubezpieczycielem szkoły okazało się, że zakres ubezpieczenia nie przewiduje tego typu zdarzeń, szkoła ubezpieczona jest od ognia i kradzieży,
- w dniu 6 kwietnia 2007r. dyrektor wystosował pismo do Wójta Gminy, w którym prosił o przyznanie kwoty 2.400 zł na remont dachu (kwota ta wynika z kosztorysu na prace, który został wykonany nieodpłatnie, staraniem Dyrektora przez p. Bystrowskiego; zakres remontu przewiduje wymianę 3 m2 dachu, tj. 40 dachówek),
- Wójt nie wyraził zgody na pokrycie kosztów remontu dachu, zalecając wykonanie remontu ze środków przeznaczonych na bieżące utrzymanie szkoły (wywóz nieczystości, energia, opłaty telefoniczne). Dyrektor nie wykonał remontu obawiając się, że w II półroczu zabraknie mu środków na bieżące utrzymanie szkoły, obecnie na tym paragrafie posiada ponad 5.000 zł, co stanowi minimum potrzebne do utrzymania szkoły do końca bieżącego roku, poza tym tego wydatku nie ma ujętego w planie finansowym szkoły,
- do dnia kontroli trwa wymiana korespondencji pomiędzy dyrektorem, a Wójtem Gminy,
- dyrektor zapewnił, że dołoży starań aby do czerwca br. wykonać remont dachu, chociaż szkoły nie stać na taki wydatek, a firmy budowlane mają zajęte terminy do końca roku.
Informacje w zakresie funkcjonowania szkoły:
- szkoła działa w oparciu o statut szkoły z 22.09.2006r. (uchwała III/06/07 Rady Pedagogicznej),
- na stronie internetowej BIP znajdują się wszystkie wymagane dokumenty organizacyjno-programowe, chociaż część z nich wymaga uaktualnienia; treść merytoryczna dokumentów jest dobrze opracowana,
- plan finansowy szkoły wymaga zwiększenia – brakuje m.in. na odprawę dla sekretarki, na fundusz socjalny,
- budynek nie posiada książki obiektu,
- aktualne są badania instalacji elektrycznej, odgromowej, ochrony przeciwporażeniowej,
- jest książka inwentarzowa - wartość środków technicznych 45.211 zł,
- zdaniem dyrektora szkoły słabe wyniki sprawdzianów klas VI spowodowane są dużą liczbą uczniów z dysfunkcjami,
- dyrektor szkoły zwrócił uwagę na nieprawidłowe ustalenie planu sieci szkół i przyłączenie miejscowości Wielichów i Kamieniec do obwodu szkoły Podstawowej w Sulikowie. Miejscowości te dotychczas należały do obwodu szkoły w Biernej. Zdaniem dyrektora należy zmienić uchwalę Rady Gminy w tej sprawie i powrócić do poprzedniego stanu.
- Zdaniem dyrektora plan dowozu uczniów do szkół w gminie nie jest opracowany racjonalnie, ponieważ Stary Zawidów powinien należeć do obwodu szkoły w Biernej, bowiem od Biernej oddalony jest od 3,5 do 4,5 km, a od Sulikowa o ok. 10 km,
- dyrektor zwrócił uwagę na niski dodatek funkcyjny, niewspółmierny do obowiązków (ok. 220 zł).
- Dyrektor wyraził obawy związane z funkcjonowaniem obsługi księgowej po likwidacji GZOO. Brak możliwości zastępstwa księgowej szkoły wymusza na nim konieczność udzielania urlopów tylko w określonych dniach miesiąca (od 10 do 25 danego miesiąca) oraz ma obawy co do funkcjonowania obsługi księgowej na wypadek dłuższego zwolnienie lekarskiego księgowej – kto w takim przypadku prowadziłby księgowość.
Szkoła posiada takie dokumenty, jak:
- Roczny plan rozwoju szkoły,
- 5-letni program rozwoju szkoły na lata 2004-2009,
- Program wychowawczy szkoły,
- Raport z oceny skuteczności programu wychowawczego szkoły,
- Program edukacji prozdrowotnej
Ilość odwiedzin: | 4909 | Skrócony opis: | Protokół nr 4 z kontroli kompleksowej przeprowadzonej w Szkole Podstawowej w Biernej w dniu 16 maja 2007r. o godz. 1600. | Podmiot udostępniający: | Gmina Sulików | Osoba, która wytworzyła informację: | Lidia Rychtarczyk | Osoba, która odpowiada za treść: | Lidia Rychtarczyk | Osoba, która wprowadzała dane: | Remigiusz Czarnecki | Data wytworzenia informacji: | 2007-06-22 08:24:35 | Data udostępnienia informacji: | 2007-06-22 08:24:35 | Data ostatniej aktualizacji: | 2007-06-22 08:27:28 |
Wersja do wydruku... Rejestr zmian...
|