Protokół nr 10
z posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów
w dniu 24 października 2007r. o godz. 1600 w Urzędzie Gminy Sulików.
Posiedzeniu przewodniczył Robert Starzyński – Przewodniczący Komisji.
Nieobecny był Przemysław Okrasa.
W posiedzeniu uczestniczyli:
- Jan Hasiuk – Wójt Gminy
- Maria Maciaszek – Skarbnik Gminy.
Porządek obrad przyjęty został bez uwag i przedstawiał się następująco:
- Kontrola realizacji budżetu w zakresie kosztów funkcjonowania placówek oświatowych na terenie gminy Sulików.
- Informacja na temat postępu prac przy budowie hali sportowej w Sulikowie.
- Rozpatrzenie projektów uchwał na sesję Rady Gminy Sulików.
- Sprawy różne.
Ad. 1
Informacja „ Analiza wydatków oświatowych za okres -1.01.-30.09.2007 r.” opracowana przez Skarbnika Gminy jest załącznikiem do niniejszego protokołu.
Subwencja oświatowa na rok 2007 została określona kwotą 2.972.432 zł, z tego dla poszczególnych szkół podział subwencji przedstawia się następująco:
Przedszkole 532 zł
SP Bierna 88 uczniów 473 888 zł tj. 5385 zł/ucznia
SP Studniska Dolne 68 uczniów 365 905 zł tj. 5381 zł/ucznia
SP Sulków 235 uczniów 1 180 975 zł tj. 5025 zł/ucznia
PGG Sulików 198 uczniów 951 132 zł tj. 4804 zł/ucznia
Subwencja oświatowa nie wystarcza na pokrycie kosztów funkcjonowania placówek oświatowych.
Do planowanych wydatków subwencjonowanych szacunkowo budżetu gminy dopłaca się w następujących wysokościach:
SP Bierna 166 468 zł
SP Studniska Dolne 358 888zł
SP Sulków nadwyżka 61 199zł
PGG Sulików 170 669zł
Największe wydatki ponosi gmina na mało liczebne szkoły.
Ponadto gmina realizuje wydatki oświatowe, nie objęte finansowaniem w ramach subwencji, takie jak prowadzenie oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych, dowożenie dzieci 6 letnich do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych które są finansowane z dochodów własnych.
Całkowite wydatki związane z prowadzeniem przedszkola , szkół podstawowych i gimnazjum wyniosą w roku 2007 4.484 497 zł Do końca września zrealizowano ok. 74,51 planu rocznego.
Ad. 2
Wójt przedstawił informację na temat postępu prac przy budowie hali sportowej:
Prace nabierają wyraźnie szybszego tempa..
Zakończone zostały prace przy pokryciu dachu.
W zaawansowanym stopniu prowadzone są prace elewacyjne, jedna ze stron jest ocieplona.
Zakończono prace tynkarskie w szatniach i pomieszczeniach pomocniczych.
W hali głównej wylany został podbeton.
W większości budynku rozprowadzona została instalacja elektryczna.
Rozprowadzona została instalacja: centralnego ogrzewania, wodna i kanalizacyjna.
Po wykonaniu posadzki docelowej, zostanie otynkowana hala główna.
Na zewnątrz geodeci wykonują pomiary przy wjeździe na ulicę Zgorzelecką, gdzie znajduje się wysoka skarpa, zostanie tam umieszczony wysoki mur oporowy.
Trwają prace przy wykończeniu boiska obok hali, zostanie umieszczona tam sztuczna trawa.
Wzdłuż boisk zostanie postawione 4 metrowe ogrodzenie.
Przed otynkowaniem ścian wewnątrz zostanie zamontowana instalacja nagłośnieniowa i instalacja dla potrzeb monitoringu.
Problem stanowi wykonanie tulei pod sprzęt sportowy w posadzce hali głównej.
Wykonane zostaną parapety granitowe, ponieważ są bardziej trwałe.
W pomieszczeniach pomocniczych zostanie zastosowana posadzka żywiczna.
Według oceny z dnia dzisiejszego nie jest możliwe ukończenie budowy do końca roku.
Radna Rynkiewicz zaproponowała, żeby takie sprawozdanie było udzielane co miesiąc.
Przewodniczący komisji zapytał o to jak wprowadzone zmiany wpłyną na koszty budowy hali.
Wójt odpowiedział, że zmiany dotyczące wyposażenia nie wpłyną na koszt, ponieważ projekt tego nie obejmuje.
Przewodniczący zapytał czy zastosowanie posadzek żywicznych nie jest ryzykowne, ponieważ jest to posadzka bardziej narażona na zniszczenia.
Wójt odpowiedział., że ostateczna decyzja nie jest jeszcze podjęta, natomiast jeśli koszt posadzki wyniesie mniej, zrekompensuje to częściowo koszt sztucznej trawy.
Przewodniczący zapytał również czy w związku z wprowadzanymi zmianami może wystąpić kolejne zagrożenie terminu.
Wójt odpowiedział, że w najbliższym czasie spotka się z inżynierem kontraktu oraz z właścicielem firmy generalnego wykonawcy, wówczas kwestia dotrzymania terminu zostanie szerzej omówiona. Według oceny z dnia dzisiejszego nie jest możliwe ukończenie budowy do końca roku.
Ad. 3
Wójt Gminy omówił następujące projekty uchwał:
- W sprawie wyboru ławników do sądów.
- W sprawie wysokości środków finansowych przeznaczonych na pomoc zdrowotną dla nauczycieli korzystających z opieki zdrowotnej i określenia rodzajów świadczeń przeznaczonych w ramach tej pomocy oraz warunków i sposobów ich przyznawania
- W sprawie zmian w budżecie gminy na 2007 rok – Skarbnik Gminy omówiła na czym polegają zmiany w budżecie gminy.
- W sprawie wprowadzenia zmian w uchwale nr V/37/07 Rady Gminy Sulików z dnia 28 lutego 2007 w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu.
Do ww. uchwał komisja nie wniosła uwag.
Ad. 4
W sprawach różnych:
- Radny Jankowski prosił o założenie barierek przy odcinku rzeki koło Sołtysa w Biernej.
- Przewodniczący komisji zapoznał jej członków z pismem od pana Andrzeja Czaprackiego, w którym zwraca się on z prośbą o zaplanowanie środków w budżecie gminy na rok 2008 z przeznaczeniem na remont drogi wewnętrznej na działce nr 151 w Mikułowie. Komisja stwierdziła, że sprawa ta była oceniana przez Komisję Rewizyjną pod koniec ubiegłej kadencji i piśmie nie ma informacji, aby od tego czasu nie zaszły nowe okoliczności.
- Komisja zapoznała się z pismem od sołtysa Radzimowa Dolnego – Andrzeja Polowego, w którym zwraca się on o ujęcie w budżecie na rok 2008 remontu dachu świetlicy i ogrodzenia na cmentarzu komunalnym w Radzimowie.
- Komisja zapoznała się z pismem od OSP Studniska, w którym zwrócono się z prośbą o zaplanowanie w budżecie gminy na rok 2008, dotacji celowej na realizację zadania: „Zakup nowoczesnej motopompy pożarniczej do podawania wody podczas akcji gaśniczych”. Komisja stwierdziła, że z wnioskiem tym powinien zapoznać się również Zarząd Gminny OSP.
Posiedzenie komisji zakończono o godz. 1850.
Protokołowała:
A. Adamiak
Sprawdził:
R. Starzyński