Protokół nr 17
Z posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów Rady Gminy Sulików
odbytego w dniu 19 maja o godz.. 1600 w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Sulików.
Posiedzeniu przewodniczył radny Robert Starzyński – Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów .
Wszyscy członkowie Komisji byli obecni.
W posiedzeniu uczestniczyli:
Jan Hasiuk - Wójt Gminy Sulików,
Maria Maciaszek – Skarbnik Gminy.
Przewodniczący Komisji stwierdził, że w związku z tym, że jednym z punktów posiedzenia są przewidywane koszty eksploatacji hali sportowej oraz z faktem, że termin ukończenia budowy hali mija z dniem 20 maja Komisja powinna udać się na budowę w celu zapoznania się z postępem prac.
Wójt odpowiedział, że wejście na budowę hali nie jest możliwe bez uprzedniego poinformowania o wizycie Kierownika Budowy.
Porządek posiedzenia przyjęty został bez uwag i przedstawiał się następująco:
- Informacja nt. przewidywanych kosztów funkcjonowania Środowiskowej Hali Sportowej po jej oddaniu do eksploatacji.
- Informacja nt. zadań zleconych z zakresu administracji rządowej.
- Rozpatrzenie projektów uchwał na najbliższą sesję Rady Gminy.
- Sprawy różne.
Ad. 1
Wójt Gminy przedstawił informację na temat przewidywanych kosztów eksploatacji Środowiskowej Hali Sportowej:
Prognoza kosztów eksploatacyjnych inwestora w wariancie inwestycji w tyś. PLN
Opis
|
Jedn.
|
Baza
2004
|
Plan
2005
|
Plan
2006
|
Plan
2007
|
Plan
2008
|
Plan
2009
|
Plan
2010
|
Plan
2011
|
Plan
2012
|
Plan
2013
|
Plan
2014
|
Amortyzacja
Zmiana w latach planowanych
|
TPLN
%
|
|
0%
|
85
0%
|
330
289%
|
330
0%
|
330
0%
|
330
0%
|
330
0%
|
330
0%
|
330
0%
|
330
0%
|
Zużycie materiałów i energii
Zmiana w latach planowanych
|
TPLN
%
|
|
0%
|
12
0%
|
48
0%
|
48
0%
|
48
0%
|
48
0%
|
48
0%
|
48
0%
|
48
0%
|
48
0%
|
Usługi obce
Zmiana w latach planowanych
|
|
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
Podatki i opłaty
Zmiana w latach planowanych
|
TPLN
0%
|
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
Wynagrodzenia
Zmiana w latach planowanych
|
TPLN
0%
|
|
0%
|
10
0%
|
38
0%
|
38
0%
|
38
0%
|
38
0%
|
38
0%
|
38
0%
|
38
0%
|
38
0%
|
Ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia
Zmiana w latach planowanych
|
TPLN
0%
|
0%
|
2
0%
|
9
0%
|
9
0%
|
9
0%
|
9
0%
|
9
0%
|
9
0%
|
9
0%
|
9
0%
|
9
0%
|
Pozostałe koszty rodzajowe
Zmiana w latach planowanych
|
TPLN
0%
|
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
KOSZTY RAZEM
|
TPLN
|
|
|
109
|
425
|
425
|
425
|
425
|
425
|
425
|
425
|
425
|
|
|
|
|
24
|
95
|
95
|
95
|
95
|
95
|
95
|
95
|
95
|
Ad. 2
Wójt Gminy przedstawił informację na temat zadań zleconych Gminie z zakresu administracji rządowej:
Do zadań zleconych Gminie należą zadania z zakresu:
-rolnictwa,
-administracji publicznej,
-zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej i obrony narodowej,
-organizacji wyborów,
-opieki społecznej.
Na realizację zadań zleconych z zakresu administracji rządowej Gmina Sulików w 2007 roku otrzymała dotację w kwocie 1.770.254 zł.
Ad. 3
Komisja zapoznała się z następującymi projektami uchwał:
1) W sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego Gminnego Ośrodka Kultury w Sulikowie za 2007 rok.
Skarbnik Gminy omówiła projekt uchwały.
2) W sprawie zwołania zebrania wiejskiego w celu wyboru sołtysa sołectwa Wrociszów Dolny.
Wójt Gminy omówił projekt uchwały.
3) Wójt poinformował, że projekt w sprawie ustalenia zasad wnoszenia, cofania i zbywania udziałów i akcji w spółkach prawa handlowego zostaje wycofany.
4) O zmianie uchwały w sprawie ustalenia miesięcznego wynagrodzenia Wójtowi Gminy Sulików.
Skarbnik Gminy wraz z Wójtem omówili projekt uchwały.
5) W sprawie zmian w budżecie gminy na 2008 rok.
Skarbnik Gminy wraz z Wójtem omówiła projekt uchwały.
Ad. 4
W sprawach różnych:
-Członkowie Komisji nie wnieśli uwag do protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów.
-Radna Wioletta Rynkiewicz zapytała, dlaczego aneks nr 8 został podpisany na tak krótki okres czasu, skoro było wiadomo, że budowa nie zostanie ukończona w tym terminie.
Wójt odpowiedział, że aneks jest determinowany umową i ustaleniami z Wojewodą.
-Radna Regina Solska zapytała jak można pomóc rolnikom, których uprawy zostały zniszczone przez dziki.
Wójt odpowiedział, że należy zgłosić tę sprawę o obwodów łowieckich.
-Radny Przemysław Okrasa poinformował o niezadowoleniu mieszkańców Miedzianej z powodu zmniejszenia zakresu objętego projektem kanalizacji.
-Radny Piotr Jankowski zgłosił problem dziury na drodze powiatowej koło Pana Pilarczyka w Biernej, która stwarza zagrożenie podczas mijania się samochodów oraz potrzebę poszerzenia drogi w miejscach gdzie samochody Łużyckiej Higieny Komunalnej nie mogą wjechać.
-Wójt poinformował, że wpłynęła oferta od Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej na objęcie eksploatacji składowiska odpadów w Sulikowie bez określenia precyzyjnych zasad, na jakich miałoby się to odbyć. Zostało wystosowane pismo do MPGK w tej sprawie.
Posiedzenie zakończono o godz. 1810.
Protokołowała:
A. Adamiak