Protokół nr 20
Z posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów Rady Gminy
w dniu 20 października 2008 roku o godz. 1600 w sali konferencyjnej
Urzędu Gminy Sulików.
Posiedzeniu przewodniczył radny Robert Starzyński – Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów.
Wszyscy członkowie byli obecni.
W posiedzeniu udział wzięli:
-Wojciech Pająk – Zastępca Wójta Gminy,
-Maria Maciaszek – Skarbnik Gminy.
Porządek posiedzenia przyjęty został bez uwag i przedstawiał się następująco:
1. Zapoznanie się i opiniowanie wniosków przedłożonych do projektu budżetu gminy na 2009 rok przez referaty urzędu, jednostki organizacyjne i pomocnicze oraz Komisję i radnych.
2. Rozpatrzenie projektów uchwał na sesję Rady Gminy.
3. Opiniowanie bieżących zmian w budżecie gminy.
4. Sprawy różne.
Ad. 1
Skarbnik Gminy omówiła założenia, jakie powinny spełniać materiały do projektu budżetu Gminy Sulików na 2009 rok, które określone zostały w Zarządzeniu Wójta nr II/119/08.
Skarbnik Gminy szczegółowo przedstawiła wnioski zgłoszone przez jednostki organizacyjne i pomocnicze oraz referaty urzędu, jakie wpłynęły do projektu budżetu na 2009 rok.
Zdaniem Komisji priorytetowym zadaniem, które powinno być całkowicie zrealizowane w 2009 roku jest oświetlenie. Ponadto Komisja zwraca uwagę, że należałoby zająć się realizacją drobniejszych zadań. Jest to grupa zadań, które powtarzają się od wielu lat zgłaszane m.in. rady sołeckie. Zdaniem Komisji należy w przyszłorocznym budżecie szczególnie zwrócić uwagę na wnioski zgłoszone przez rady sołeckie. Komisja doceniła punktualność wnioskodawców oraz pracę dotychczas wykonaną nad projektem przyszłorocznego budżetu, zaprezentowanego Komisji przez panią Skarbnik Gminy.
Ad. 2
1) w sprawie zatwierdzenia skonsolidowanego sprawozdania finansowego Gminy Sulików za 2007 rok.
Skarbnik Gminy omówiła projekt uchwały.
Komisja wstępnie jednogłośnie przyjęła projekt uchwały.
2) w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na terenie gminy Sulików.
Skarbnik Gminy omówiła projekt uchwały.
Komisja zgłosiła wniosek, aby stawka podatku od nieruchomości związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz od budynków mieszkalnych lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej od 1m2 powierzchni użytkowej została zaokrąglona do kwoty 19 zł oraz stawkę podatku od budynków pozostałych, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego od 1m2 powierzchni użytkowej pozostał w wysokości ubiegłorocznej – 6, 37 zł.
Wniosek został przyjęty jednogłośnie.
Komisja wstępnie jednogłośnie przyjęła projekt uchwały wraz z uwzględnionymi we wniosku propozycjami.
Komisja zapoznała się z projektami uchwał:
3) w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości na terenie Gminy Sulików.
Skarbnik Gminy omówiła projekt uchwały oraz zasygnalizowała, że w projekcie uchwały nastąpi zmiana zapisu w § 1.
4) w sprawie uchylenia uchwały nr XV/118/08 Rady Gminy Sulików z dnia 30 stycznia 2008 r. w sprawie zasad korzystania ze stołówki szkolnej oraz określenia wysokości opłat za posiłek.
Zastępca Wójta omówił projekt uchwały.
Ad. 3
Komisja zapoznała się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2008 rok przedstawionym przez Skarbnika Gminy i Zastępcę Wójta.
Radna Wioletta Rynkiewicz zgłosiła wniosek o wstrzymanie wydatków związanych z realizacją zadania „Adaptacja świetlicy wiejskiej w Studniskach Dolnych na potrzeby sali gimnastycznej i świetlicy wiejskiej” dopóki nie zostaną zakończone już rozpoczęte inwestycje.
Wniosek został przyjęty jednogłośnie.
Zdaniem Komisji realizacja w zakresie opracowanego projektu tego zadania jest obecnie nieuzasadniona. Przewidywany koszt całości inwestycji znacznie przekracza zakładany na początku koszt remontu świetlicy. Zgłoszone wnioski do przyszłorocznego budżetu przez rady sołeckie i szkoły, wskazują na pilne do rozwiązania potrzeby innych, znacznie istotniejszych zadań.
Radny Piotr Jankowski zgłosił wniosek, aby nie zwiększać wydatków o kwotę 9 tys. zł z przeznaczeniem na wykonanie opracowania pod nazwą „Koncepcja Subregionalnego Produktu Turystycznego dla Gminy Sulików”.
Wniosek został przyjęty 2 głosami, przy 3 głosach wstrzymujących się.
Ad. 4
W sprawach różnych:
1) Radny Robert Starzyński, pytał o zasady na podstawie, których można będzie korzystać z budynku zabytkowego „Ostry Narożnik”.
2) Radny Robert Starzyński zasygnalizował potrzebę dofinansowania zgłaszana przez kluby sportowe z terenu gminy, ponieważ ich dalszy udział w rozgrywkach jest zagrożony ze względu na rak środków finansowych.
3) Radny Piotr Jankowski zgłosił problem niebezpiecznego zakrętu w Biernej naprzeciwko posesji Pani Dubiel, gdzie należałoby ustawić mur oporowy.
4) Radna Wioletta Rynkiewicz mówiła o potrzebie uregulowania prawnego z Łużycką Higieną Komunalną kwestii opróżniania pojemnika na śmieci przy przystanku we Wrociszowie Dolnym
Posiedzenie zakończono o godz. 2000.
Protokołowała:
A. Adamiak