Protokół nr 13
z posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów
w dniu 21 stycznia 2008 r. w Urzędzie Gminy Sulików.
Posiedzeniu przewodniczyła Wioletta Rynkiewicz – Zastępca Przewodniczącego Komisji Budżetu i Finansów.
Wszyscy Członkowie komisji byli obecni (spóźnił się Radny Piotr Jankowski).
W części posiedzenia uczestniczyli również:
-Maria Maciaszek – Skarbnik Gminy Sulików
-Lidia Rychtarczyk – Sekretarz Gminy.
Plan posiedzenia komisji przedstawiał się następująco:
- Rozpatrzenie projektów uchwał.
- Ustalenia planu pracy komisji na rok 2008.
- Wybór przewodniczącego komisji
- Sprawy różne.
Ad. 1
Sekretarz Gminy omówiła następujące projekty uchwał:
1) o zmianie uchwały w sprawie szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze oraz warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat i trybu ich pobierania.
2) O zmianie uchwały w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Uzależnień.
3) W sprawie sporządzenia planu potrzeb w zakresie wykonywania prac społecznie użytecznych na terenie Gminy Sulików w 2008 r.
4) W sprawie ustalenia na 2008 rok regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych działających w zakresie oświaty w gminie Sulików.
5) O zmianie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na udzielanie bonifikaty od opłaty za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności przysługującego osobom fizycznym.
6) W sprawie zasad korzystania ze stołówki szkolnej oraz określenie wysokości opłat za posiłek.
7) W sprawie zmian w budżecie gminy na 2008 rok. projekt uchwały przedstawiła Skarbnik Gminy.
WNIOSKI KOMISJI:
1)W sprawie planu finansowego Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Uzależnień komisja zwraca uwagę na niewielką wysokość zaplanowanych środków na doposażenie świetlic profilaktyki środowiskowej, które na cały rok wynoszą zaledwie 300 zł. oraz na wzrost wydatków związanych z materiałami biurowymi do obsługi Komisji do kwoty 3500zł . Przewodniczący Gminnej Komisji poinformował o planie zakupu komputera na potrzeby Gminnej Komisji Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Uzależnień.
2)W sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych działających w zakresie oświaty w gminie Sulików Komisja zwróciła uwagę na brak w regulaminie, szczegółowych zasad określających wysokość dodatków funkcyjnych dla dyrektorów szkół, co może powodować dowolność w ich przyznawaniu w granicach określonych tabelą „od-do”.
3) W sprawie uchwały dotyczącej udzielenia bonifikaty od opłaty za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności przysługującego osobom fizycznym komisja wnioskuje , aby wykorzystać wszelkie możliwe środki informacyjne będące w możliwościach gminy, łącznie z lokalną prasą, dla poinformowania mieszkańców gminy o przyjętych w uchwale zasadach przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności.
4)W sprawie uchwały o zasadach korzystania ze stołówki szkolnej, w związku z rosnącymi cenami żywności i koniecznością publikacji uchwały w dzienniku urzędowym co wydłuża okres wprowadzenia w niej ewentualnych zmian stawki w przyszłości, Komisja proponuje pozostawienie opłaty jaką ponosi uczeń za posiłek wydawany w stołówkach szkolnych w kwocie 3 zł.
5)W sprawie zmian w budżecie dotyczących zakupu pojemników do segregacji odpadów Komisja wnioskuje o zakup pojemników typowych o pojemności 1100, wykonanych np. z siatki i dostosowanych kolorem do typu odpadu. Zdaniem komisji jest to bardziej opłacalne niż zakup nietypowych w kształcie pojemników, trudniejszych w opróżnianiu i wymagających zakupu specjalistycznego wyposażenia samochodu śmieciarki. Pojemniki tego typu sprawdzają się w innych gminach i są trwalsze niż wykonane ze sztucznego tworzywa pojemniki w kształcie słupów ogłoszeniowych.
6)Komisja wnioskuje o ustawienie na przystankach autobusowych, z których korzystają dzieci szkolne, koszy na śmieci i ich opróżnianie przez służby komunalne.
7)Komisja zwróciła uwagę na nieterminowe wywożenie śmieci, od niektórych mieszkańców, przez Łużycką Higienę Komunalną.
Ad2. Na podstawie statutu gminy który przypisuje Komisji sprawy dotyczące:
§ opiniowania projektu budżetu
§ kontroli realizacji budżetu
§ opiniowania sposobu realizacji inwestycji w zakresie finansowym
§ nadzór nad działalnością finansową rad sołeckich
§ opiniowania spraw majątkowych gminy przekraczających zakres zwykłego zarządu , o których mowa w art.18 ust.2 pkt 9. Usg.
§ sprawy finansowe gminnych jednostek organizacyjnych
§ sprawy dotyczące podatków i opłat w granicach określonych w odrębnych uchwałach
§ przyjęcia zadań zleconych z zakresu administracji rządowej
§ sprawy dotyczące komunalnego budownictwa mieszkaniowego
Komisja ustaliła plan pracy na rok 2008, który przedstawia się następująco:
Plan pracy Komisji Budżetu i Finansów na 2008 r.
Termin
|
Temat przewodni
|
Tematy dodatkowe
|
Osoby wymagane na posiedzeniu Komisji
|
21.01.08
godz.16.00
|
Opracowanie planu Pracy Komisji na 2008 r.
|
Rozpatrzenie projektów uchwał na sesję Rady Gminy
Opiniowanie bieżących zmian w budżecie gminy
|
Wójt, Skarbnik
|
18.02.08
godz.16.00
|
Opiniowanie sposobu realizacji inwestycji w zakresie finansowym dla zadania: „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej gmin leżących w zlewni rzeki Czerwona Woda”
|
Rozpatrzenie projektów uchwał na sesję Rady Gminy
Opiniowanie bieżących zmian w budżecie gminy
|
Wójt, Skarbnik
|
17.03.08
godz.16.00
|
Podział środków sołeckich- analiza informacji rad sołeckich. Prowadzenie dokumentacji z działalności sołectw
|
Rozpatrzenie projektów uchwał na sesję Rady Gminy
Opiniowanie bieżących zmian w budżecie gminy
|
Wójt
|
21.04.08
godz.16.00
|
Analiza sprawozdania z wykonania budżetu za rok 2007,
|
Rozpatrzenie projektów uchwał na sesję Rady Gminy
Opiniowanie bieżących zmian w budżecie gminy
|
Wójt, Skarbnik
|
19.05.08
godz.16.00
|
Informacja nt. przewidywanych kosztów funkcjonowania hali gimnastycznej po jej oddaniu do eksploatacji.
Informacja nt. zadań zleconych z zakresu administracji rządowej
|
Rozpatrzenie projektów uchwał na sesję Rady Gminy
Opiniowanie bieżących zmian w budżecie gminy
|
Wójt, Skarbnik
|
16.06.08
godz.16.00
|
Sprawy finansowe gminnych jednostek organizacyjnych:
Przewidywane skutki finansowe dla budżetu gminy nowej Strategii Rozwoju Oświaty
|
Rozpatrzenie projektów uchwał na sesję Rady Gminy
Opiniowanie bieżących zmian w budżecie gminy
|
Wójt, Dyrektorzy szkół, Przewodniczący Komisji Społecznej
|
15.09.08
godz.16.00
|
Kontrola wykonania budżetu za 1 półrocze 2008 r.- analiza informacji wójta
|
Rozpatrzenie projektów uchwał na sesję Rady Gminy
Opiniowanie bieżących zmian w budżecie gminy
|
Wójt, Skarbnik
|
20.10.08
godz.16.00
|
Zapoznanie się i opiniowanie wniosków przedłożonych do projektu budżetu na 2009r przez referaty urzędu, jednostki organizacyjne i pomocnicze oraz Komisje i radnych.
|
Rozpatrzenie projektów uchwał na sesję Rady Gminy
Opiniowanie bieżących zmian w budżecie gminy
|
Wójt, Skarbnik
|
17.11.08
godz.16.00
|
Sprawy dotyczące podatków i opłat. Analiza stawek podatkowych na 2009 r.
|
Rozpatrzenie projektów uchwał na sesję Rady Gminy
Opiniowanie bieżących zmian w budżecie gminy
|
Wójt, Skarbnik
|
22.12.08
godz.16.00
|
Omówienie projektu uchwały budżetowej na rok 2009, oraz wydanie opinii odnośnie przyjęcia projektu budżetu na sesji Rady Gminy. Informacja nt. realizacji zadań niewygasających.
Opracowanie planu Pracy Komisji na 2009 r.
|
Rozpatrzenie projektów uchwał na sesję Rady Gminy
Opiniowanie bieżących zmian w budżecie gminy
|
Wójt, Skarbnik
|
Ad 3.Komisja dokonała wyboru przewodniczącego Komisji, którym został wybrany radny Robert Starzyński w głosowaniu jawnym, stosunkiem głosów 3 za i 1 przeciw. Radny Starzyński nie brał udziału w głosowaniu.
Posiedzenie komisji zakończono o godz. 2005.
Protokołowała:
A. Adamiak.
Sprawdził:
R. Starzyński