Protokół nr 27
Z posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów Rady Gminy Sulików
odbytego w dniu 18 maja 2009 roku o godz.. 1600
w Domu Zabytkowym „Ostry Narożnik”
Posiedzeniu przewodniczył Robert Starzyński – Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów.
Wszyscy członkowie Komisji byli obecni.
W posiedzeniu udział wzięli:
-Wojciech Pająk – Zastępca Wójta Gminy Sulików,
-Maria Maciaszek – Skarbnik Gminy Sulików.
Porządek posiedzenia przyjęty został bez uwag i przedstawiał się następująco:
- Realizacja budżetu w zakresie stopnia zaawansowania realizacji zadań inwestycyjnych w 2009- Informacja Wójta na ww. temat
- Informacja na temat wykorzystania i rozliczenia funduszy europejskich.
- Rozpatrzenie projektów uchwał na najbliższą sesję Rady Gminy.
- Opiniowanie bieżących zmian w budżecie gminy.
- Sprawy różne.
Ad. 1
Zastępca Wójta przedstawił informację na temat realizacji zadań inwestycyjnych:
- Zapewnienie bezpiecznej drogi do szkoły w Zespole Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Sulikowie (2009-2010). Przewidziany koszt budowy chodnika wynosi 200 000,00 zł. Obecnie nie zostały wydatkowane żadne środki na to zadanie W 2009 roku planowane jest podjęcie działań mających na celu sporządzenie dokumentacji projektowej.
- Modernizacja budynku Urzędu Gminy Sulików (2008-2010). Planowane wydatki na realizację tego zadania w 2009 roku to 200,000,00 zł. Obecnie została wykonana aktualizacja kosztorysów, uzupełnienie projektu i uzgodnienia bhp. Został ogłoszony przetarg na roboty budowlane na paterze Urzędu Gminy. Wcześniej Gminny Zakład Komunalny wykonał modernizację instalacji elektrycznej w pomieszczeniach na parterze, oraz zamontował instalacje alarmową. Termin realizacji zadania wynosi 22 tygodnie.
- Dostawa i montaż serwera wraz z oprogramowaniem na potrzeby Wydziału Finansowego Urzędu Gminy Sulików. Koszt zadania wynosi 10 800,00 zł. Potrzeba wymiany serwera jest spowodowana awarią sprzętu.
- Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej gmin lezących w zlewni rzeki Czerwona Woda. W zakresie tego zadania znajduję się pozostała część projektu, która nie została zrealizowana w ubiegłym roku, czyli przeniesienia własności, wykupy działek, akty notarialne, wyceny. Koszt tego zadania wynosi 33 000,00 zł
- Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej gmin lezących w zlewni rzeki Czerwona Woda – etap 0. gmina Sulików (2009-2010). W zakresie tego zadania znajduje się budowa tranzytów przewidzianych we wniosku o dofinansowanie.
- Rekultywacja składowiska odpadów (2009-2010) – Planowane wydatki na realizację zadania w 2009 roku wynoszą 60 000,00 zł. Obecne wydatki wynoszą 650,00 zł na pomiary geodezyjne. Trwają uzgodnienia z właścicielem działek zajętych przez składowisko.
- Modernizacja oświetlenia drogowego wraz z rozbudową (2008-2013) – Planowane wydatki na realizację zadania w 2009 roku wynoszą 30 000,00 zł. Obecnie opracowywany jest projekt umowy i zakresu realizacji zadania. Większa część zadania – modernizacja i dowieszenie punktów świetlnych jest zaplanowana na 2009 rok.
- Dokończenie budowy i wyposażenie świetlicy wiejskiej we Wrociszowie Górnym (2003-2009) – Wydatki na realizację zadania w 2009 roku wynoszą 30 000,00 zł. Całkowite wydatki na realizacje zadania wynoszą 226 446, 92. Roboty budowlane powinny zostać zakończone do połowy czerwca 2009 r. Została podpisana umowa na dofinansowanie tego projektu w kwocie 96 400,00 zł.
- Adaptacja świetlicy wiejskiej w Studniskach Dolnych na potrzeby Sali gimnastycznej i świetlicy wiejskiej (2007-2011) – na finansowanie tego zadania został złożony wniosek o dofinansowanie do Programu Obszarów Wiejskich. Łączne planowane koszty realizacji zadania wynoszą 1 350 000,00 zł.
- Termomodernizacja i remont budynku Gminnego Ośrodka Kultury w Sulikowie – obecnie trwają przygotowania wniosku o dofinansowanie, który zostanie złożony do Programu Europejska Współpraca Terytorialna Polska – Saksonia
Przewodniczący Komisji stwierdził, że poza budową świetlicy wiejskiej we Wrociszowie Górnym większość zadań jest jedynie ujęta w planie finansowym.
Ad. 2
Zastępca Wójta przedstawił informację na temat wykorzystania i rozliczenia funduszy europejskich:
- Budowa świetlicy wiejskiej we Wrociszowie Górnym – została podpisana umowa na dofinansowanie z Programu INTEREGG IIIA. Kwota dofinansowania pokryje także wyposażenie świetlicy i promocję. Poziom dofinansowania budowy wynosi ok. 33,98% wydatków kwalifikowanych. Całkowita wartość projektu ujęta w umowie o dofinansowanie wynosi 284 697, 00 zł.
- Renowacja i adaptacja Domu Zabytkowego „Ostry Narożnik”. W ramach realizacji projektu jego wartość wynosi 933 722, 23 zł. Wydatki kwalifikowane wyniosły 576 470,00 zł. Refundacja poniesionych kosztów wyniosła ok. 245 tys. zł.
- Budowa Środowiskowej Hali Sportowej – rozliczenie dofinansowania zostało zakończone. W kwestii odsetek od zwrotu części dofinansowania Skarbnik Gminy poinformowała, ze zostały one zapłacone.
Ad. 3
Skarbnik Gminy szczegółowo omówiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2009 rok.
Komisja wstępnie jednogłośnie przyjęła projekt uchwały.
Ad. 4
Komisja zapoznała się z projektami uchwał na najbliższa sesję Rady Gminy omówionymi przez Zastępcę Wójta:
1) w sprawie likwidacji drogi wewnętrznej.
2) w sprawie sprzedaży nieruchomości w drodze przetargu.
W dyskusji na projektami uchwał poruszona została kwestia odbudowy dróg zniszczonych przez Pana Gustawa Brzyszcza w Biernej.
3) w sprawie nieodpłatnego przejęcia nieruchomości na rzecz gminy.
4) w sprawie nabycia prawa użytkowania wieczystego.
5) w sprawie nieodpłatnego przejęcia nieruchomości na rzecz gminy.
Komisja wstępnie jednogłośnie przyjęła projekt uchwały.
6) w sprawie nieodpłatnego przejęcia nieruchomości na rzecz gminy.
Komisja wstępnie jednogłośnie przyjęła projekt uchwały.
7) w sprawie zmiany w składzie osobowym Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Sulików.
Skarbnik Gminy omówiła następujące projekty uchwał:
7) w sprawie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego w 2010 roku.
Komisja wstępnie jednogłośnie przyjęła projekt uchwały.
8) w sprawie ustanowienia zabezpieczenia prawidłowej realizacji umowy nr IG-2004/PL-SN/2.02/D1-1/U-170/09 o dofinansowanie projektu „dokończenie budowy i wyposażenia świetlicy wiejskiej we Wrociszowie Górnym”.
Komisja wstępnie jednogłośnie przyjęła projekt uchwały.
9) zmieniająca uchwałę nr VII/50/07 Rady gminy Sulików z dnia 30 kwietnia 2007 roku w sprawie zarządzenia poboru podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego oraz wyznaczenie inkasentów i określenie wysokości wynagrodzenia za inkaso.
Komisja wstępnie jednogłośnie przyjęła projekt uchwały.
Ad. 5
Radna Wioletta Rynkiewicz:
-zwróciła się z prośbą o płynną wymianę pojemnika na odpady koło przystanku we Wrociszowie Dolnym na mniejszy.
-zgłosiła problem nie opróżniania pojemnika na przystanku przy drodze wojewódzkiej we Wrociszowie Dolnym.
-zgłosiła problem uszkodzenia znaku „ustąp pierwszeństwa przejazdu” naprzeciwko przystanku autobusowego.
Radna Regina Solska:
-zgłosiła problem uszkodzonego przepustu na rowie melioracyjnym przy drodze starozawidowskiej koło budynku nr. 121, uszkodzenie przepustu zostało spowodowane ciężkim sprzętem.
Radny Przemysław Okrasa:
-monitował w sprawie udrożnienia przepustu na drodze gminnej nr 130 w Biernej,
-pytał, kiedy nastąpi budowa ścieżki rowerowej łączącej miedzianą z Czechami.
Radny Robert Starzyński:
-zgłosił brak znaku „ustąp pierwszeństwa przejazdu” przy wyjeździe z ulicy Szkolnej na ulicę Zawidowską,
-zgłosił potrzebę usunięcia znaku „TAXI” na ulicy Zawidowskiej.
Radny Piotr Jankowski:
-monitował w sprawie uszkodzonego mostu na drodze gminnej w biernej koło posesji Pana Karniejew oraz w sprawie śmieci na granicy gminy z Gminą Platerówka,
-zgłosił problem nie odbierania odpadów z pojemników do segregacji w Miedzianej przez Łużycką Higienę Komunalną,
-pytał o możliwość przyznania nagrody dla pracownika szkoły (konserwator w Szkole Podstawowej w Biernej), jeżeli nie jest ona ujęta w funduszu nagród,
-zgłosił potrzebę zwiększenia etatu w Szkole Podstawowej w Biernej, ponieważ zbyt wielu pięcioletnich i sześcioletnich uczniów znajduję się pod opieką jednego nauczyciela, co utrudnia realizację programu nauczania,
-zgłosił potrzebę uporządkowania cmentarza komunalnego w Radzimowie Górnym
Zastępca Wójta odpowiedział, że sprawa śmieci na granicy gminy z Gminą Platerówka została zgłoszona do nadleśnictwa w kwestii przyznania nagrody dla pracownika decyduje Dyrektor Szkoły.
Posiedzenie Komisji zakończono o godz. 1910.
Protokół sporządziła:
A. Adamiak