Protokół nr 35
Z posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów Rady Gminy Sulików
z dnia 23 marca 2010 roku o godz. 1600 w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Sulików.
Posiedzeniu przewodniczył radny Robert Starzyński – Przewodniczący Rady Gminy Sulików.
Wszyscy członkowie Komisji byli obecni.
W posiedzeniu udział wzięli:
-Wojciech Pająk – Zastępca Wójta Gminy,
-Maria Maciaszek – Skarbnik Gminy (w części posiedzenia).
Przewodniczący Komisji zaproponował zmianę w porządku posiedzenia polegającą na przesunięciu punktu dotyczącego omówienia projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na początku posiedzenia oraz przedstawił projekt porządku posiedzenia:
- Opiniowanie bieżących zmian w budżecie.
- Analiza wykonania i rozliczenia dotacji udzielonych przez Gminęstowarzyszeniom, organizacjom pozarządowym w 2009 roku.
- Rozpatrzenie projektów uchwal na najbliższą sesję Rady Gminy.
- Sprawy różne.
Ad. 1
Skarbnik Gminy – Maria Maciaszek szczegółowo omówiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2010 rok.
Radny Piotr Jankowski zapytał dlaczego kwota 200 tys. zł z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska. Który będzie likwidowany zostają przeznaczone na remonty rowów melioracyjnych w Sulikowie zamiast na zakup pojemników do segregacji odpadów. Radny
o potrzebie zakupu tych pojemników mówił już niejednokrotnie. Radny Jankowski zaproponował, aby sprawa czyszczenia i remontów rowów melioracyjnych została sprawdzona, pod kątem w jakich miejscowościach są wykonywane te prace. Radny zauważył, że pojemniki do segregacji odpadów są zapełnione cały czas.
Zastępca Wójta nie zgodził się ze zdaniem radnego Jankowskiego, który stwierdził, że wszystkie środki są przeznaczane na remonty rowów tylko w Sulikowie. Gmina posiada rowy które musi utrzymywać.
Zastępca Wójt stwierdził, że pojemniki nie będą zakupione. Pojemniki do segregacji są zapełnione odpadami różnego rodzaju, mieszkańcy wrzucają tam wszystko. Zastępca dodał, że Straż Gminna rozpoczęła Akcję „Posesja”, która ma na celu zmotywowanie mieszkańców do zawierania umów na odbiór odpadów.
Radny Piotr Jankowski złożył wniosek o zabezpieczenie w budżecie gminy środków
w wysokości 35 tys. zł na zakup pojemników do segregacji odpadów.
Wniosek został przyjęty jednogłośnie.
W dalszej dyskusji poruszona została kwestia słabego ciśnienia wody w wodociągu
w Biernej, budowy wodociągu w miejscowościach Stary Zawidów, Skrzydlice, Wielichów oraz śmieci znajdujących się w dużej ilości za zamkniętym składowiskiem odpadów.
Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2010 został przyjęty jednogłośnie.
Ad. 2
Analiza wykonania i rozliczenia dotacji udzielonych przez Gminęstowarzyszeniom, organizacjom pozarządowym w 2009 roku.
Członkowie Komisji wraz z materiałami na sesję otrzymali Sprawozdanie z realizacji uchwały Nr XXV/196/08 Rady Gminy Sulików z dnia 30 grudnia 2008 roku
w sprawie współpracy Gminy Sulików z organizacjami pozarządowymi w 2009 roku.
(w załączeniu protokołu)
Członkowie Komisji nie zgłosili uwag do sprawozdania.
Sprawozdanie zostało przyjęte jednogłośnie.
Ad. 3
Komisja zapoznała się z projektami uchwał na najbliższą sesję Rady Gminy omówionymi przez Zastępcę Wójta:
1) w sprawie zmian w Statucie Gminy Sulików.
2) w sprawie wyrażenia zgody na zawieranie kolejnych umów na dotychczas dzierżawione nieruchomości gruntowe lub ich części na czas określony do trzech lat.
Przewodniczący Komisji zauważył, że z treści umowy wynika, że kolejne umowy dzierżawy działek wymienionych w projekcie uchwały będą nieograniczone. Ponadto wcześniejsze uchwały w podobnym brzmieniu zostały uchylone rozstrzygnięciem nadzorczym przez Wojewodę.
Zastępca Wójta odpowiedział, że treść uchwały jest zgodna ze zmienioną uchwałą
o gospodarce nieruchomościami, a zapis dotyczący ilości zawieranych umów zostanie sprawdzony.
3) w sprawie oddania w dzierżawę nieruchomości stanowiącej Gminny Zasób Nieruchomości Gminy Sulików.
4) w sprawie zmiany uchwały w sprawie zwolnienia z obowiązku zbycia nieruchomości w drodze przetargu.
5) w sprawie oddania w dzierżawę nieruchomości stanowiącej Gminny Zasób Nieruchomości Gminy Sulików.
6) w sprawie sprzedaży nieruchomości w drodze przetargu.
7) w sprawie nieodpłatnego przekazania nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa.
8) w sprawie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu soleckiego w 2011 roku.
9) w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Sulików.
10) w sprawie nieodpłatnego przejęcia nieruchomości na rzecz gminy.
11) w sprawie zmiany Wieloletniego Planu Inwestycyjnego na lata 2008-2013.
Radny Piotr Jankowski zwrócił uwagę, że w innych gminach zmiany w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym nie są dokonywane uchwałą rady gminy.
Ad. 4
W sprawach różnych:
1. Radna Wioletta Rynkiewicz zgłosiła problem zalewanego przystanku autobusowego we Wrociszowie Dolnym oraz brak pojemnika na odpady na tym przystanku.
2. Radny Robert Starzyński pytał kiedy zostanie uprzątnięty piach z ulic Sulikowa, który pozostał po zimowym utrzymaniu dróg i kiedy zostanie naprawiona tabliczka „cmentarz komunalny” na ulicy Zawidowskiej w Sulikowie.
3. Radna Regina Solska zgłosiła problem zagradzania drogi przechodzącej przez posesję Pana Okińczyc ze Starego Zawidowa.
4. Radny Piotr Jankowski:
a) zgłosił zaginięcie daszku z budynku po byłej mleczarni w Radzimowie Górnym. Radny zwrócił uwagę, że należałoby sprawdzać częściej stan tego budynku.
b) zgłosił problem braku drogi dojazdowej do lasu, co stanowi utrudnienie dla mieszkańców Biernej. Wszystkie drogi zostały zniszczone przez ciężkie maszyny rolników mających w tym miejscu pola, głównie przez Pana Brzyszcza.. Zdaniem radnego tą sprawą powinna zająć się Komisja Rozwoju Gminy i Ochrony Środowiska.
Zastępca Wójta stwierdził, że na odbudowę tych dróg gmina poniosłaby zbyt wielkie nakłady.
c) zgłosił potrzebę uporządkowania działki za przystankiem w Biernej koło byłej świetlicy.
5. Radny Robert Starzyński zwrócił uwagę, że poprzez brak należytej dbałości podczas mrozów zniszczeniu uległa instalacja wodna w świetlicy w Studniskach Dolnych.
Radny pytał w jaki sposób jest zagospodarowana świetlica we Wrociszowie Górnym.
6. Radny Piotr Jankowski zgłosił problem zalegania skoszonej trawy na cmentarzu komunalnym w Radzimowie Górnym.
Posiedzenie zakończono o godz. 1815.
Protokołowała:
A. Admiak